Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

26.2.09

SPRM Di Hadiahkan Lembu.. ~ malaysiakini

Laporan Lewat

SPRM Dihadiahkan Lembu

HARI ini (25 Feb 2009) satu lagi sejarah negara ini dicatat apabila seekor lembu jantan ikut sama dibawa ke pejabat Suruhanjaya Pencegahan Rasuah Malaysia (SPRM) di Shah Alam, Selangor semasa 20 laporan semula rasuah membabitkan bekas Menteri Besar Selangor, Mohammad Khir Toyo dibuat.

Khir dikatakan melakukan pelbagai jenis rasuah dalam tempoh beliau menjadi MB dari tahun 2000 hingga 2008. Laporan itu pernah dibuat sejak bertahun lalu tetapi tidak disiasat!

Kehadiran lembu berkenaan sebagai simbolik protes Angkatan Muda Keadilan (AMK) yang tidak berpuas hati dengan tindak tanduk SPRM yang berat sebelah dan tidak profesional dalam menjalankan tugas dan tanggungjawab mereka.
Sikap SPRM itu dirujuk kepada telatah ketuanya, Ahmad Said Hamdan yang membuat kenyataan terbuka mengenai Menteri Besar Selangor Khalid Ibrahim yang disiasat SPRM. Kenyataan Ahmad Said itu seolah-olah mahu mencemarkan imej Khalid.

Ahmad Said dalam kenyataan di Pulau Pinang minggu lalu mendedah yang pihaknya ada bukti kukuh untuk mendakwa Khalid Ibrahim. Beliau sepatutnya tidak membuat kenyataan itu kerana soal butiran siasatan adalah rahsia.

Kenyataan Ahmad Said itu dikira melampau dan tidak adil kerana siasatan ke atas Khalid masih belum selesai.

Sempena laporan itu juga satu himpunan yang dinamakan "Semangat 46 Lembu" diadakan di perkarangan pejabat SPRM di Wisma Masalam.

Tidak dapat disahkan apakah lembu berkenaan yang dihadiahkan kepada SPRM itu diterima oleh wakil SPRM atau pun wakil Ahmad Said.

Laporan yang dibuat oleh Ketua AMK Shamsul Iskandar itu disertai kira-kira 100 penyokong dan dikawal rapi oleh pasukan Polis Di Raja Malaysia.

Dalam pada itu Shamsul Iskandar diminta hadir ke pejabat SPRM Rabu depan berhubung laporan semula 20 rasuah ke atas Khir Toyo itu. [wm.kl 10:45 pm 25/02/09]

p/s - memang patut pun diberikan sekoq lembu kat SPeRMa ni...perangai selama ni pun cam lembu..di cucuk idong..

1 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

SALAM,
Nak tanya...lembu tu cucuk hidung ka tidak..???.kalau cucuk hidung sure SPRM mau...
Faham kut no!!!

Dris ...dia takut lembu!!!

Related Posts with Thumbnails