Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

27.6.09

Give Thanks To Allah... ~ malaysiakini



Give Thanks To ALLAH!

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
PRAISE HIM ALL DAY FOR,
what is and what was
take hold of your eman
dont give in to shaitaan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghafoor Allahu Raheem Allahu yuhibbul Mohsineen,
va Khalikuna va Razikuna wahuwa Ala kulli shaien Kadir

Allah is Ghafoor Allah is Raheem Allah is the one who loves the Mohsineen,
He is a creator, He is a sustainer and He is the one who has power over all.

Give thanks to Allah,
for the moon and the stars
prays in all day for,
what is and what was
take hold of your eman
dont give in to shaitaan
oh you who believe please give thanks to Allah.
Allahu Ghafoor Allahu Raheem Allahu yuhibbul Mohsineen,
va Khalikuna va Razikuna wa huwa Allah kulli shaien Kadir

Allah is Ghafoor Allah is Raheem Allah is the one who loves the Mohsineen,
He is a creator, He is a sustainer and He is the one who has power over all.

klik [di sini] untuk artikel MJ @ Mikaeel Dikebumi Secara Islam...

26.6.09

Al-Fatihah : MJ Billie Jean Kembali Ke Rahmatullah... ~ malaysiakini



Michael Jackson, the sensationally gifted child star who rose to become the "King of Pop" and the biggest celebrity in the world only to fall from his throne in a freakish series of scandals, died Thursday. He was 50.

Jackson died at UCLA Medical Center in Los Angeles. Ed Winter, the assistant chief coroner for Los Angeles County, confirmed his office had been notified of the death and would handle the investigation. The circumstances of Jackson's death were not immediately clear. Jackson was not breathing when Los Angeles Fire Department paramedics responded to a call at his Los Angeles home about 12:30 p.m., Capt. Steve Ruda told the Los Angeles Times. The paramedics performed CPR and took him to UCLA Medical Center, Ruda told the newspaper.

Jackson's death brought a tragic end to a long, bizarre, sometimes farcical decline from his peak in the 1980s, when he was popular music's premier all-around performer, a uniter of black and white music who shattered the race barrier on MTV, dominated the charts and dazzled even more on stage.

Known as the "King of Pop," for hits that included "Thriller" and "Billie Jean," Jackson's dramatic, one-gloved stage presence and innovative dance moves were imitated by legions of fans around the world. His 1982 album "Thriller" — which included the blockbuster hits "Beat It," "Billie Jean" and "Thriller" — remains the biggest-selling album of all time, with more than 100 million copies worldwide.

He transformed music videos and his lifetime record sales tally is believed to be around 750 million, which, added to the 13 Grammy Awards he received, made him one of the most successful entertainers of all time.

Michael became a Muslim last year.

source: AP

I will always remember MJ for this piece................

video

"Billie Jean" is a 1983 hit single from Michael Jackson's Thriller album. A number-one hit on the Billboard Hot 100, the song was also the number-one R&B single for nine weeks in the United States ................

R.I.P and Al-Fatihah...


* p/s - tidak lupa juga salam Takziah buat Y.B Salahudin Ayob atas pemergian menghadap Maha Pencipta, Allahyarham ayahanda beliau. Semoga Rohnya dicucuri Rahmat. Amin. Al-Fatihah...

18.6.09

Sultan Johor TIDAK PERKENAN Cadangan PM Najisb... ~ malaysiakini

UPDATED

KUALA LUMPUR, June 18 — The Sultan of Johor has rejected the proposed third bridge linking Malaysia and Singapore, in the latest show of power by the royalty after he was apparently not even consulted by either government on the proposal.

Prime Minister Datuk Seri Najib Razak had said recently the government was keen on pursuing the idea of a third bridge near the eastern coast of Johor.

But the proposal has already drawn some criticism from Umno leaders who are concern Malaysia would have to lift the ban on the sale of sand to Singapore before the bridge could be built.

The Johor Sultan's remarks, delivered by the Tunku Mahkota Tunku Ibrahim Ismail at the opening of the state legislature this morning, are the latest rebuff for Najib over the bridge.

"I was told by the Sultan that he does not agree with the proposal to build a third bridge," said the Tunku Mahkota.

A number of Umno leaders have already said that if Singapore wants sand as part of the deal for the third bridge, it's a "no go".

For them, whatever the benefits the construction of the third bridge may bring must not come at the expense of the country's sovereignty.

This issue came up when Singapore's Minister Mentor Lee Kuan Yew said that it would not make sense for it to agree on a third bridge if Johor does not lift its ban on the export of sand to the republic, which has been in place since 1997.

Government officials say Najib's administration is willing to resolve outstanding bilateral issues with Singapore and consider lifting the ban on sale of sand to the republic.

But Najib's efforts, ironically, may be undermined by his own party members, especially those from the southern states who appear reluctant to see Singapore expand through land reclamation with Malaysian sand.

Najib had mooted the idea of a third bridge when he visited Singapore last month.

- sumber : Malaysian Insider


* p/s - gambar diatas hanyalah contoh (jambatan Pulau Pinang)...tiada kena mengena dengan berita diatas...



--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

17.6.09

E-Kod Untuk Emulsifier Lemak Babi... ~ malaysiakini

Salam semuanya... Perhatian !!! & Penting !!!

Pesan la kat isteri, suami & anak, baby sitters & sedara mara... Jangan main taram
je beli jajan. contoh apollo, etc. print code ni simpan dlm wallet
atau henset. refer bila nak beli. semoga Allah menghancurkan kaum2 yg zalim
& musyrikin yg cuba menghancurkan Islam. wallahu a'lam


MULSIFIER
S
E-CODES
FOR PIG
FAT


1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 4
8
2

2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 4
8
3

3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 4
9
1

4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 4
9
2

5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 4
9
3

6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 4
9
4


7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 4
9
5


8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 5
4
2

9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 5
7
0


10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 5
7
2


11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 6
3
1

12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 6
3
5


13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 9
0
4


14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 9
2
0

15 E 270 30 E 433 45 E 481


Yg jelas nye...pringles pun ader gak lemak menatang ni...kl xcaya tgk ader
E471 kt ingredients nya tu...mmg patut lah Allah turunkan bala virus
influenza tu...

X heran lah kalau skrg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg
tua..laki..pompuan...sama jer....solat yg wajib main tinggal jer..doa pun
byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah
daging...nauzubillah..

camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 'muslim'... dari kecik dah
disuapkan dgn makanan2 mengarut ni...

yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?
Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 islam hanya dgn
makanan....Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama...

Tp...ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin
akan bangkit jua...

Jika kita sedar dan prihatin..forward lah untuk rakan2 seislam...semoga
kita lebih berhati2 ngan tipu daya & helah musuh2 Allah swt...



- sumber maklumat dari email... Nauzubillah...gambar adalah imej sebenar coklat CRISPY kesukaan ramai yang memang dimasukkan dalam kandungannya EMULSIFIER (E476) @ PEMBAUR (E476)... isk,isk,isk... Aku tak dan (sempat) makan lagi...ni pun anak menakan bagi..terus ambek dan tengok senarai kandungannya...tak jadi makan, terus ditong sampahkann... Tak percaya kalu hangpa tengok la sendiri...Sunggooohhhh...!!!



--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Air France Flight 447 - 2 photos after Collision n before Death... ~ malaysiakini


The world saw the disappearance of an A330 Air Frane during a trans Atlantic flight between Rio to Paris. Very ironic that a day before I got a mail of the photos taken a a passenger on a flight mins after a mid air collision, and mins before the crash of the said aircraft

Two shots taken inside the plane before it crashed. Unbelievable! Photos taken inside the GOL B 737 aircraft that was involved in a mid air collision and crashed.....

A B737 had a mid air collision with the Embraer Legacy while cruising at 35,000 feet over South America. The Embraer Legacy, though seriously damaged with the winglet ripped off, managed to make a landing at a nearby airstrip in the midst of the Amazon jungle. The crew and passengers of the Embraer Legacy had no idea what they had hit. The B737
however crashed, killing all crew and passengers on board.


The two photos attached were apparently taken by one of the passengers in the B737, just after the collision and before the aircraft crashed. The photos were retrieved from the camera's memory stick. You will never get to see photos like this. In the first photo, there is a gaping hole in the fuselage through which you can see the tailplane and vertical fin of the aircraft. In the second photo, one of the passengers is being sucked out of the gaping hole.

These photos were found in a digital Casio Z750, amidst the remains in Serra do Cachimbo. Although the camera was destroyed, the Memory Stick was recovered. Investigating the serial number of the camera, the owner was identified as Paulo G. Muller, an actor of a theatre for children known in the outskirts of Porto Alegre. It can be imagined that he was standing during the impact with the Embraer Legacy and during the turbulence, he managed to take these photos, just seconds after the tail loss the aircraft plunged. So the camera was found near the cockpit. The structural stress probably ripped the engines away, diminishing the falling speed, protecting the electronic equipment but not unfortunately the victims. Paulo Muller leaves behind two daughters, Bruna and Beatriz.

- source from : via email.

* p/s - sowi...this time me no spik bahasa... kekekekekekeke....

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

15.6.09

PDRM Harus Bertindak Jika Masih Punya Maruah... ~ malaysiakini

Sila baca kenyataan bersumpah beberapa orang pegawai Polis di bawah ini ;
Kenyataan ini perlu dipandang serius dan cheGuBard amat - amat kecewa dan cemas dengan apa yang didedahkan. Kenyataan ini yang mendedahkan terdapat 'perlindungan istimewa' terhadap sesetengah kumpulan kongsi gelap yang mempunyai hubungan dengan Pegawai Tertinggi PDRM. Kewujudan kenyataan bersumpah ini cukup untuk menggoyah keyakinan rakyat terhadap institusi yang seharusnya menjadi penguatkuasa undang - undang.

Ini bukan sekadar isu tuduhan rasuah atau salah guna kuasa biasa. Ianya melibatkan ancaman serius terhadap keselamatan negara.

Ketua Polis Negara dan pegawai Polis yang dinyatakan dalam laporan akuan bersumpah tersebut perlu digantung tugas serta merta dan satu siasatan menyeluruh perlu dilakukan.

Isu 'along' , kongsi gelap dan jenayah yang berleluasa perlu ditangani segera. Semua ini bukan sekadar perang di media untuk mewujudkan persepsi rakyat tetapi ia perlu dilakukan dengan kesungguhan termasuk pembersihan organisasi PDRM itu sendiri.

che'GuBard
Penyelaras Solidariti Anak Muda Malaysia.
10 Jun 2009

- dari blog Che'gu Bard
--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

14.6.09

POLis Mesia JanGan Sampai Jadi CaMni... ~ malaysiakini

Hehehehehehe....

Ada Hotak, Lu P K La Sendiri......

12.6.09

Kebobrokan Ketua Whip MPSP Sedang Di Bongkar... ~ malaysiakini

Atas tindakan PALING BODOH dan ketidaksabaran ketua whip MPSP yang baru setahun jagung pegang jawatan, nakkan jawatan si YDP MPSP... Segala kebobrokan selama aktif berpolitik telah & sedang DI DEDAH, DIBONGKAR dan DILONDEH satu per satu tapi bukan oleh 'Master Dedah'...mungkin sahabat lama Joe Kassim sendiri atau musuh dalaman mahupun luaran politik Joe...

Para bloggers 'BODOH' pun heran serta tercari-cari siapakah gerangannya si pencipta blog DIAM JOHARI KASSIM MAI dan ditukar pula kini sebagai KETUA WHIP MPSP KELDAI - LETAK JAWATAN SEGERA !!! dan alamat weblognya di : http://diamjoedahmai.blogspot.com/

Kepada sesiapa yang belum membaca dan mengetahui akan blog tersebut, boleh la kiranya ke laman blog tu...(bukan nak promote, tapi terserah pada bijak kepandaian anda semua..)

Dengan sejarah lampau dalam keADILan yang selalu berunsur NEGATIF, semuanya saling tak tumpah macam perangai kemaruk pemimpin Pertubuhan Kebangsaan Melayu Bersatu, masih TIDAK BERUBAH, mungkin tempat saja berubah, Joe Kassim sedang menuju ke akhir zamannya.... Sudah lah, zaman mu dah abeh rasanya, kawan-kawan seangkatan mu semua pun dah tenggelam pi mana dah...ikut lah depa tu Joe...

Bloggers-bloggers sebenarnya ingin sampaikan maklumat serta info untuk kesedaran semua pihak, tup tup! di katakan BODOH dan kami ni tak tahu apa-apa oleh Jo Kassim....hhhmmmmmmmm... nasib bloggersss.... Nasib Jo pulak camna..???

Akhiran kata-kata... LETAK JAWATAN JO KASSIM sebagai Ahli Majlis MPSP....
--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

11.6.09

Bloggers Cabar Johari Kassim LETAK JAWATAN SEGERA...!!! ~ malaysiakini

Dalam masa 2 MINGGU dari sekarang, Ketua Whip MPSP Diberikan tempoh supaya LETAK JAWATAN pasai terLAMPAU biadap dan mulut celuparnya dengan mengatakan 2 orang Exco Kerajaan Negeri dari PKR sebagai ' Keldai' dan mencalarkan imej Ahli Majlis yang lain yang telah dilantik atas tiket parti KeADILan serta mencabar pula Ketua Menteri, YAB Lim Guan Eng yang katanya membelakangi perjanjian agar jawatan YDP MPSP diberikan pada beliau dan parti KeADILan kali ini.

Tak lojik jika jawatan YDP tersebut diberikan kepada ahli dari Parti Politik kerana pilihan akan berat sebelah, baik dilantik saja PENJAWAT AWAM atau kakitangan awam sediaada...

Ini kah Ahli Majlis lantikan yang diharapkan oleh rakyat marhaen di Seberang Perai..??? Katanya pada awal ingin berbakti pada rakyat dan parti, tetapi dalam diam menyimpan keinginan untuk diri sendiri di lantik sebagai YDP MPSP..!!!

Jika TIDAK, para bloggers yang dikatakan 'BODOH' ini akan menggesa pucuk pimpinan Parti dan Kerajaan Negeri Pulau Pinang agar DIPECAT saja Johari Kassim dari senarai Ahli Majlis Perbandaran Seberang Perai.... 

Ramai lagi ahli majlis yang LAYAK untuk berkhidmat kepada rakyat di Pulau Pinang ini...

Sesungguhnya, kami PANTANG dicabar dan jangan pandang BLOGGERs 'BODOH' seperti kami yang berada sekarang ni tengok saja telatah dan kerenah pemimpin Parti mahupun Pihak Berkuasa Tempatan.

JOHARI KASSIM LETAK JAWATAN...!!! LETAK JAWATAN...!!! LETAK JAWATAN...!!!


Ingat..!!! " SUARA RAKYAT, SUARA KERAMAT... " 

10.6.09

Che'gu Bard : Sokong Guan Eng - i Awards... ~ malaysiakini

Memberikan ganjaran kepada pemberi maklumat bukan satu benda yang baru. Kastam DiRaja Malaysia telah pun lama mengamalkan 'ganjaran' kepada pemberi maklumat, ini berasaskan jumlah nilai rampasan hasil dari maklumat tersebut.

Terbaru ialah Ketua Menteri Pulau Pinang telah mengumumkan i Awards atau Anugerah Integriti. (sila klik sini berita lanjut mengenainya).

Banyak wang rakyat telah diselewengkan di bawah Regim Bn di Pulau Pinang dahulu dan banyak juga yang kalau diusahakan betul - betul dapat dikembalikan semula kepada kerajaan negeri. Contohnya dalam isu premium tanah, royalti pasir dan batuan serta banyak lagi cukai yang telah disengaja silap kirakan. Ia membawa jumlah berbilion sebenarnya.
Maka apa salahnya jika pemberi maklumat yang merisikokan diri dengan perbagai cara diberi sikit habuan.

che'GuBard cadangkan penerima pertamanya ialah Amizuddin Ahmat, bekas Ahli Majlis MPSP yang telah mendedahkan mengenai kepincangan pengiraan royalti kuari di Pulau Pinang. Hasil dari serangan dan pendedahanya maka telah mengembalikan sekurang kurangnya RM6.1 juta wang yang hilang kepada kerajaan Pulau Pinang.

Risiko yang dihadapinya tidak lah sampai nak kena tembak mati dengan 'tonto' tetapi ketegasan beliau menyerang penyelindung rasuah telah disalah ertikan beliau menyerang parti dan Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang, sehingga beliau telah hilang kerusi Ahli Majlis dan dipandang serong. Namun bagi beliau yang sememangnya dari asal bersama menggerakkan keADILan di Pulau Pinang, pernah menjadi Ketua Angkatan Muda KeADILan Negeri Pulau Pinang dan kemudian menjadi Exco Angkatan Muda Pusat semua itu hanya recam perjuangan.

Merujuk tulisan dalam kolum che'GuBard di perakekspress.com (sila klik sini untuk baca) yang juga menyinggung mengenai isu di Pulau Pinang, telah mengundang banyak email komentar hari ini. Menang tajuknya agak bersifat 'provokasi' (Kerajaan Pulau pinang Goyah?) tetapi kepada semua sila terus membaca penuh tulisan santai tersebut. Isunya ialah 'segerakan usaha memperkasakan kuasa rakyat', kemelut ahli majlis berlaku kerana kita meneruskan sistem yang diwariskan oleh regim Bn dahulu.

Pilihan Raya kerajaan tempatan yang memberi ruang rakyat mengundi siapa yang mereka mahu untuk layak duduk di kerusi ahli majlis kerajaan tempatan telah diharamkan oleh Regim UBn kerana pihaknya kalah terlalu banyak kerusi. Maka kuasa rakyat untuk memilih kerajaan tempatan telah diragut.


- di cilok dengan jayanya dari blog Che'gu Bard... 

* p/s - aku pun SOKONG sesangat...bukan pasai che'gu bard, bukan pasai aku kenai Din Al-Binjai, tapi pasai TELUS...kan slogan kerajaan PR Pulau Pinang " CAT - Cekap, Akauntabiliti & Telus " Caya Lah Lu Ketua Menteri Guan Eng.... Pertubuhan Melayu Bersatu kompom terkancing Mulut, Terpaksa SEAL Lidahh... Keh Keh Keh...


Pelakon Shukery Hashim Meninggal Dunia... ~ malaysiakini

Innalillah...
Al-Fatihah buat arwah...


KUALA LUMPUR: Pelakon filem dan drama, Shukery Hashim, 55 meninggal dunia kerana barah pankreas di Hospital Universiti Kebangsaan Malaysia (HUKM), di Cheras, kira-kira jam 1 tengah hari tadi. 

Shukery dimasukkan ke HUKM pada 4 Mei lalu untuk rawatan lanjut selepas menjalani pembedahan selama enam jam di Hospital Selayang pada 24 April lalu. 

Isterinya, Faridah Md Desa berkata walaupun pembedahan itu tidak mampu membantu penyakitnya, namun doktor menasihatkannya untuk menjalani sesi kemoterapi di HUKM.

Shukery, 55, berasal dari Langkawi, memulakan kerjaya lakonan menerusi drama radio pada 1975 di RTM dan televisyen pada 1987. 

Antara filem lakonan beliau ialah Rahsia, Syahadat, Ujang, Pesona Cinta, Seri Dewi Malam, Janji Diana dan terbaru Shh...Dia Datang. 

Antara anugerah yang dimenangi beliau ialah Pelakon Terbaik di Anugerah Sri Angkasa pada 1990; Pelakon Drama TV Terbaik di Anugerah Sri Angkasa (1994) dan Pelakon TV Lelaki Popular di Anugerah Bintang Popular Berita Harian (ABPBH) pada 1995.

Jenazah Shukery dibawa ke rumahnya sebelum dikebumikan di Taman Watan, Ampang.

sumber via email...

- dan blog pautan boleh dibaca [DISINI] 


--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Ketua Whip MPSP Kata Bloggers BODOH Dan Exco Keldai...??? ~ malaysiakini

sedutan dari artikel di blog Alahai...

Laporan media menyebut, Johari bertindak demikian kerana kempunan untuk menjadi YDP.

Menurut Zulkifli, 
Johari turut menganggap semua bloggers yang mengkritik dirinya berhubung isu berkenaan sebagai 'bodoh.'

"Hangpa semua tak tahu apa, hangpa semua bodoh," getusnya.  

Lebih lanjut dan lengkap tengok [DI SINI] 

Aduhai Joe Kassim,

Pehal lu kata bloggers-bloggers semua ni BODOH hah? Lu tu terlebih pandai sangat ka..??? Kira boleh boikot Majlis YDP baru dah kira 'cerdik' sangat la kot..??? Cisss.... Piiiii Raaahhhhhhhh........ Besaq sangat kot Ketua Whip yang hang dok pegang la ni..???

Perangai buruk dah terserlah dengan dok mai maki-maki ikut dan saja...saling tak tumpah macam bekas ADUN Penanti dulu ni...bekas TKM1 paling singkat dalam sejarah Mesia... Jenis-jenis tak boleh dikritik...kalau dia buat betoi orang kritik tu lain cerita laa... Ni dia yang buat cam hamjadah, orang kritik...dia kata FITNAH Dan Label pulak bloggers ni BODOH...???? Kuang ajor betoii...!!! (pinjam kata2 seranah Zul Onenie..) 

Memang patut la Lu LETAK JAWATAN la senang...menyusahkan orang saja...dah nama Parti dah tercalaq terok pasai tindakan lu tu, sampai DAP pun dah desak lu letak jawatan...LETAK la WEIIII..... Ada berani kaa...????

Lu tak tau perangai lu tu orang dah tau sebagai BODOH SOMBONG...dah la bodo...tak tau tanya laaa... ni sombong pulak nak tanya, buat ikut dan sajaa.... 

Cehhh.... malu la aku dapat tau ada jugak pimpinan KeADILan Negeri macam dia ni sekoq.... Pertubuhan Melayu Bersatu kompom dok gelak tengok lu dok menyalak nak jawatan yang terlepaih ke tangan penjawat awam... Apa daaa.... Apsere laaaa luuu.....


9.6.09

Gila, Gila... Macam-macam Gila Dok Ada... ~ malaysiakini

Hehehehehehe... Gila Gila..memang gila betoi laa... Macam-macam Adaaa....

Gila Kuasa ada, Gila Jawatan ada... Gila Babi pun ada, kan H1N1 Influenza A tu...adek beradek Selesema Babi... Gila Babi la tu...

Gila apa lagi..??? Gila Meroyan ada, Gila Talak... Ada yang bunuh anak, bunuh laki, bunuh bini..pasai Gila Meroyan... Yang kalangan femes sikit ala-ala artis Holiwud pulak, sikit punya Gila Talak ka ramai...??? Buat kenduri kawin bukan main mewah habeh ribu riban juta jutaan...tak sampai lama mana, pakat-pakat Gila Talak... Alahai artis oiii...

Gila Gila... Gila Judi toksah kata la, memang dari segi luaran tu sapa pun kata dia ni orang 'Normal'...tapi hati sanubari saja yang tetap Gila Judi...

Kat Penang baru ni, ado la puak-puak ahli Majlis mano ntah, mai dah penyakit GILA PANGKAT & JAWATAN... pulokkk!!! Gila kot tu pulok.. Lepaih-lepaih menang ni, macam-macam perangai pelik-pelik dok ada, baru timbui... Yang tak pernah jadi Pengerusi, Gila nak jadi... Yang Gila nak jawatan tapi tak mau buat kerja lah senang cakap ramai sangat niii.... naik tensen aku... 

Camanapun Alhamdulillah, anasir-anasir GILA ni sikit-sikit dok makin kurang, biasala ANTI-VIRUS baru Up-To-Date... Kemaih sikit... kiekekekeke...

Yang paling tak boleh lupa dan Paling Best Siot, komik / majalah yang sedari aku dari kecik sampai aku besaq Panjang ni... yang PALING Tak Gila pun..walaupun nama komik / majalah tu - GILA-GILA...

Untuk geng blogger pun tak KURANG Hebat nya... ada jugakkk... Gila Blogging...tengok la hah gambor bahan bukti kat bawah ni hah... Sunggohhh...!!!

Dah la sesi melepak via online dah abeh, tapi masih dok online berblogging...kerusi meja, lampu besaq ka, lampu lip lap lip lap anak mami pun dah abeh tutup semua...dok dalam gelap masih dok berblogging lagi....isk isk isk....


selingan gambaq masa dok 'gila melantak' mee kuah ketam di onenie cafe..zulmamak dok ushar..

Cam komitmen pada blog sendiri satu hal laa..yang tu musti la kena updet jika kelapangan atau semasa ada isu, tapi la ni dah jadi lain pulak dahhhh.... Sorang sampai kena buat posting, artikel walaupun kerap kali 'copy n paste'...di banyak blog yang nak kena kelola, jadi editornya pak...mula la jadi macam cercamerbamakhlukpolitik....hehehehehehe....abg sham cyber-boron pinjam sat nooo....

Setakat la paling Aktif aku dok updet 3 hingga 4 blog termasuk blog sendiri... Ni ada la pulak 1 blog yang dah di'create' pun oleh kawan-kawan untuk di-blogging-kan.... Hhmmmmmmmmm....

Gila Blogging Lor Pulokkk.... Hehehehehe....

mamat sekoq kat bawah ni pun kata geng-geng dia yang lani dok bergadoh... Aku la Presiden hang la Presiden Parti.... Masaelahhh... 

Selamat Melayani video-video GILA kat bawah ni.... Hehehehehehe....  Gila Weiii......







Karangan MPT: Kerajaan Pakatan Rakyat Goyah...??? ~ malaysiakini

Oleh: CheGuBard

Sekali lagi Pulau Pinang menjadi perhatian kerana kononnya Kerajaan Pakatan Rakyat Pulau Pinang goyah dan tidak punya persefahaman.

Bermula dari episod Amizuddin Ahmat, seorang ahli Majlis yang juga seorang Ketua Angkatan Muda Keadilan Kepala Batas pada sekitar bulan Febuari lalu telah membuat satu sidang media mendedahkan mengenai beliau ada maklumat 'korupsi' kerajaan Pulau Pinang.

Beliau yang lebih senang dikenali sebagai Din Binjai membuat pendedahan awal tersebut dalam ucapannya yang terakhir sebagai ahli Majlis MPSP sebelum beliau digugurkan. Ramai terkejut dengan tindakan susulan Din Binjai yang terus dilihat menyerang 'watak tertentu' dalam isu korupsi dalam kerajaan tempatan di Pulau Pinang.

Sebenarnya isu yang dibangkitkan oleh Din Binjai telah sampai ke pengetahuan cheGuBard selaku MPT sekitar bulan Disember 2008 lagi. Ia berkenaan dengan penyelewengan yang melibatkan pegawai kerajaan yang diwariskan oleh rejim BN dahulu kepada Kerajaan Pakatan Rakyat. Dan oleh kerana kecekapan pegawai kerajaan yang diwariskan oleh rejim ini bertindak menjadi sumpah – sumpah maka ia amat susah dikesan. Lebih lagi ada pula yang terpedaya kononya pegawai – pegawai inilah yang sama menyokong sehingga dibela dengan perbagai alasan mengarut seperti telah kenal lama dan kawan sekolah.

Sebaliknya pegawai tersebut bersama beberapa anasir yang baru bersalin kulit (dari Umno ke keADILan) telah membuat 'counter attack' ke atas Din Binjai setelah sedar dia mula mengumpul bukti dan menghantar laporan ke banyak pihak. Masih ingat lagi ketika bertemu Din Binjai sekitar Januari 2009 di mana dia menyerahkan beberapa laporan penyelewengan. Dia mengatakan "kalau saya ikut sahaja saya akan selamat sebagai ahli Majlis tetapi nampaknya kalau saya lawan saya akan dipandang serong melawan kerajaan Pakatan Rakyat, namun bukankah kita di didik lawan tetap lawan…maka saya akan terus dedahkan hilang jawatan ahli majlis bukan benda besar pun…" itu kata Din pada saya.

Saya janji akan bantu dia dedahkan penyelewengan tersebut. Dia telah jumpa pimpinan tertinggi parti, dia telah jumpa pimpinan tertinggi kerajaan negeri juga berkenaan dengan isu ini.

Namun oleh kerana prosedur gangguan kerajaan pusat seperti kewujudan pegawai lantikan kerajaan pusat dan seumpamanya terus menyusahkan proses pembersihan.

Menjelang Febuari, Din mula diserang dengan perbagai tohmahan, sah dia tidak akan disambung sebagai ahli Majlis dan dia nekad menggunakan peluang terkahir berucap sebagai ahli majlis untuk menyerang 'kemungkaran yang wujud'…akhirnya serangan melalui ucapan dalam dewan itu telah diambil perhatian besar oleh media regim….

Ramai pula terkeliru dengan serangan Din Binjai dengan serangan terhadap prestasi bekas wakil rakyat Penanti.  Din menyerang isu kuari, yang melibatkan pegawai kerajaan yang dipaksa diwarisi dari rejim BN. Namun jika ada yang terasa pedas sudah tentu ada yang termakan cilinya.

Akhirnya kerana 'pemberontakan Din Binjai' hasilnya secara peribadi dia hilang jawatan, dia disalah ertikan menjadi agen Bn menyerang kerajaan Pakatan Rakyat namun tidak ramai yang tahu. Pemberontakan Din Binjai telah mengembalikan pendapatan kerajaan negeri yang dihilangkan sebanyak RM 6.7 juta.

Mungkin pengumuman Ketua Menteri Pulau Pinang mengenai imbuhan tunai terhadap pendedahan rasuah dalam Pulau Pinang boleh menjadi milik Din Binjai.

Kali kedua Pulau Pinang diberikan perhatian ialah kerana perletakan jawatan Fairus. Che'GuBard tidak mahu mengulas panjang bab Fairus kerana ia lebih kepada masalah prestasi peribadi beliau. Dan apa salahnya jika kerajaan menggugurkan seorang wakil yang dikenalpasti tidak kompitent untuk menjamin kelansungan perkhidmatan terbaik kepada kerajaan.

Episod terbaru yang bermula minggu lepas sekali lagi membawa Kerajaan Pulau Pinang dalam perhatian tinggi rakyat. Isunya kali ini ialah perlantikan YDP MPSP. 8 orang ahli Majlis yang dilantik melalui kuota Parti Keadilan Rakyat telah bertindak memboikot Majlis Angkat Sumpah YDP yang baru. Namun ada satu ahli majlis lantikan kuota Parti keadilan terus duduk dan bersama majlis angkat sumpah.

Isunya ialah kuota YDP itu telah dipersetujui awal sebagai kuota keAdilan. Maka Johari Kassim tidak berpuas hati dengan lantikan yang bukan dari Keadilan.

Johari yang telah menggunakan media menyatakan sikap mengugut mahu meletakkan jawatan. Kemudian menggunakan media juga pimpinan DAP telah membelasah Johari kassim dan kuncunya yang lain dengan mendesak untuk dipecat. Namun Johari yang mengugut untuk meletak jawatan tidak jadi meletakkan jawatan dan mengambil sikap pertahan jawatan setelah diugut akan dipecat.

Seperti episod drama 'keanak–anakan' . Pertama kenapa perlu pergi ke media ? Baik di pihak Johari Kassim ataupun segelintir pemimpin DAP? Pertikaian dalam kerajaan seharusnya diselesaikan dengan cara pakatan. Semuanya terlalu emosi?

Bagi cheGuBard ini semua membuktikan bahawa kehancuran yang berpunca dari kelewatan membawa kuasa demokrasi kepada rakyat. Dalam bab lantikan ahli Majlis ini sememangnya negeri Pakatan Rakyat jauh lebih baik dari rejim BN kerana sekurang-kurangnya lantikan agak rencam - ada juga wakil pertubuhan bukan kerajaan, orang kurang upaya yang bukan mewakili parti.

Namun itu bukan jawapannya. Ia tidak cukup. Masalah yang wujud ini diwarisi dari regim dan perlu ditamatkan. Kita seharusnya segera mengembalikan proses pilihanraya kerajaan tempatan. Baik segelintir pemimpin DAP mahupun Johari Kassim nada perebutan dan debatnya perlu matang dan tinggi, bukan emosi.

DAP pertahankan YDP baru kakitangan kerajaan, benar! Kakitangan kerajaan hampir majoriti menolak rejim BN sekarang ini namun masih ada sosok kakitangan pegawai yang diwariskan rejim BN itulah punca kekacauan (sila klik sinii untuk baca lanjut) , lupakah kita dengan Perak. Hujah Johari juga dangkal apakah perlu kuota parti. Bukan seharusnya dibicarakan hak rakyat. Kembalikan kepada rakyat pilihan raya kerajaan tempatan.

Hujah Johari sebenarnya merosakkan dirinya. Kini timbul pula cerita bahawa kononya Johari marah kerana dia yang mengidamkan kerusi YDP tersebut.

Ingat kita menang bukan semata kekuatan parti kita menang ialah kerana rakyat bosan dengan BN dan rakyat menaruhkan bukan sedikit kepercayaan kepada Pakatan PAS – KEADILAN dan KEADILAN - DAP (Ingat semasa PRU 12 lalu DAP dan PAS tidak ada pakatan rasmi, Anwar Ibrahim telah menjadi orang tengah menggabungkan dan mengembeling kekuatan sehingga menjadi gelombang rakyat menolak BN). Apa yang kita ada ialah kepercayaan rakyat. Maka Keadilan juga tidak boleh sombong, PAS tidak boleh angkuh dan DAP tidak boleh dabik dada.

_____________________________________________________

Chegu Bard atau Badrul Hisham Shaharin ialah Ahli Majlis Pimpinan Tertinggi, Parti Keadilan Rakyat.  Aktif dalam memperjuangkan rakyat marhaen dan merupakan peminat nombor satu perjuangan yang memperjuangkan rakyat.  Untuk mengikuti lain-lain tulisan olehnya, boleh ke http://chegubard.blogspot.com/

- dicilok dari PerakExpress ... Terima Kaseh daun keladi..!

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

4.6.09

Ahli Majlis BOIKOT Majlis Pelantikan YDP Baru...??? ~ malaysiakini

Ahli majlis PKR bantah pelantikan presiden MPSP
Low Chia Ming | Jun 4, 09 11:15am
Lapan ahli Majlis Perbandaran Seberang Prai (MPSP) dari PKR, memboikot majlis angkat sumpah presiden MPSP yang barunya, Mokhtar Mohd Jait pagi ini.

Mereka bertindak demikain sebagai membantah pelantikan kakitangan awam memegang jawatan tersebut. 

Wartawan Malaysiakini yang membuat liputan majlis tersebut melihat hanya tiga ahli majlis PKR yang masuk ke dewan. Mereka ialah Amir Ghazali, Mahamad Hashim dan Farid Arshad. 

Bagaimanapun, Amir dan Mahamad memberitahu kemudiannya bahawa beliau tidak menghadiri majlis tersebut.

Selain mereka berdua, turut tidak hadir ialah ketua wip PKR di MPSP, Johari Kassim, Che Mat Hashim, Rynu Shanmugam, Goh Choon Aik, Mohd Kamil Abu Bakar dan Zaini Awang. 

MPSJ mempunyai 24 ahli majlis yang terdiri PKR (9), DAP (10), PAS (2) dan NGO (3).

Mereka mendakwa, sebelum ini, Pakatan Rakyat Pulau Pinang telah mencapai kata sepakat untuk melantik seorang ahli politik sebagai presiden MPSP sehingga pilihanraya tempatan menjadi kenyataan.

Bantahan tersebut dilihat sebagai cabaran pertama terhadap Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mansor Othman, yang mengangkat jawatan tersebut kelmarin.

Mansor yang juga timbalan pengerusi PKR Pulau Pinang mengumumkan pelantikan Mokhtar semalam. 

Beliau juga turut mengumumkan pelantikan presiden baru Majlis Perbandaran Pulau Pinang, Tan Cheng Chui.

Sementara itu, Johari memberi amaran bahawa beliau dan lapan orang ahli majlis tersebut dari PKR, mungkin akan letak jawatan serentak sebagai membantah pelantikan Mokhtar.

Difahamkan, di kalangan PKR negeri, Johari dillihat sebagai 'orang kuat' pengerusi PKR Pulau Pinang, Zahrin Hashim.

Sementara itu, Mansor telah meminta badan perhubungan PKR Pulau Pinang menyiasat ketidak hadiran ahli majlis PKR di majlis angkat sumpah presiden MPSJ pagi ini.

* p/s - gantung saja kesemua Ahli Majlis tuu....nak boikot konon...buat la perangai tu macam Pemerintah sikit...dah dok perintah la ni...hangpa bukan Pembangkang lagi....kalau nak jawatan tu setakat nak bercakap dan ugut nak letak jawatan, tok menakan aku pun retiii....LETAK la JAWATAN semua hangpa kalau berani...!!!! 

Ahli majlis yang boleh buat keja dan sepatutnya buat keja hangpa kondem sampai terperosok terok...baguih la hangpa noooo....buat la kerap-kerap....
--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

3.6.09

Utusan Meloya Di Tegur... ~ malaysiakini

Muhyiddin tegur Utusan
Rahmah Ghazali | Jun 2, 09 7:00pm
Timbalan Perdana Menteri, Tan Sri Muhyiddin Yassin menegur akhbarUtusan Malaysia kerana menyiarkan artikel yang didakwa mempunyai unsur perkauman.

Beliau mengulas artikel yang disiarkan dalam akhbar tersebut bertajuk 'Melayu dikhianati' yang ditulis oleh Awang Selamat.

muhyiddin yassin utusan melayu dikhianati 020609
Artikel tersebut antara lain menyifatkan kaum bukan Melayu membuat tuntutan yang didakwa oleh Awang Selamat melampaui batas.

Walaupun tidak mengikuti tulisan itu, kata Muhyiddin, beliau mengingatkan akhbar berkenaan supaya menghormati kaum lain di negara ini.

"Mereka yang diberi kewarganegaraan adalah rakyat Malaysia, tak kira mereka Melayu, Cina atau India," katanya kepada pemberita dalam satu sidang media di Kuala Lumpur.

Muhyiddin, yang juga timbalan presiden Umno, turut mengingatkan akhbar-akhbar lain agar memahami perkara tersebut pada masa akan datang.

Kata Muhyiddin, nasihatnya itu bertepatan dengan konsep 1Malaysia yang disarankan oleh Perdana Menteri Datuk Seri Najib Tun Razak yang menekankan soal kesatuan di kalangan rakyat Malaysia. 

"Itu (konsep 1Malaysia) sangat penting sebab kita tidak mahu mewujudkan sebarang ketidakpuasan hati di kalangan kita.

"Kita berada dalam keamanan sejak 52 tahun lalu, dan kita telah membina hubungan baik dan kita seharusnya menyambung dan menghormatinya," katanya.

Semalam, bekas menteri di Jabatan Perdana Menteri, Zaid Ibrahim membidas artikel yang disiarkan dalam utusan Malaysia itu dan menyifatkannya mempunyai unsur perkauman.


- dari Malaysiakini 

* p/s - yang tegur tu bukannya parti pembangkang mahupun pemimpin Pakatan Rakyat, Menteri & Timbalan Perdana Menteri tu...hmmmmmm
--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

2.6.09

Ceramah N.12 Penanti Grand Finale Yang Paling Santai & Hebat...~ malaysiakini

Salam Reformasi semua...

Untuk tatapan semua rakan-rakan dan taulan yang hadir mahupun 'hadir' dari jauh, suasana sesi Ceramah Grand Finale di Taman Guar Perahu pada malam akhir kempen PRK seakan-akan satu gelombang atau semangat baru membuak-buak seperti la Pulau Pinang atau Permatang Pauh ni belum dikuasai oleh Pakatan Rakyat. 

Mengapa aku katakan begitu kerna dari seluruh pelusuk kampung dan taman perumahan penuh dengan kehadiran manusia berduyun-duyun masuk ke padang awam Taman Guar Perahu ntah dari mana mai nya pun tak tau...

Aku dan geng dari Bayan Lepas mai dengan motor saja, sebab senang nak bergerak time last2 kempen ni..kalau mai dengan kereta pakai nampak keras la dok melilau cari parking sepasai...

Memandangkan aku kali PERTAMA mai di malam last kempen PRK ni, ramai la kenalan dan taulan mai tanya, apa cerita..??? Lama tak nampak..aku kata.." biasa aja..dok meniaga, masa terhad...biasa aja kat Bayan Lepas, mana boleh keluaq sangat, kena jaga kawasan.."...hehehehe...dan yang paling syok bila aku dok di kedai ni, ada la kawan2 mai tanyaa..." bila ADUN UBN Bayan Lepas nak meninggai..??? Bukan dia sakit kaa..??? Hehehehehe...yang tu aku tak tau..kalau betoi, pakat2 hangpa mai kot sini pulak laaaa.....

Ok, balik ke agenda asai di lokasi Ceramah malam last, sambil dok syok layan DS Anwar Ibrahim ceramah dalam lingkungan jam 11.25 malam, riuh rendah mai dari jalan di belakang Pentas Utama... Semua pakat tengok la apa dia, sekali la dengan DS Anwar pun berenti ceramah tengok apa dia, ropa-ropanya lori upahan calon Bebas Cap Kunci 'lalu' dok buat last minit road-show....kasi can laaa....keh keh keh...

Nah, serba sedikit gambaq malam last Grand Finale ceramah kempen PRK N.12 Penanti di Taman Guar Perahu untuk tatapan....

Paling santai dan tak hangat pasai UBN penakot pait nak masok 'Lawan' di Penanti... Harap2 di N.41 DUN Manek Urai Kelantan pun tak payah la depa masuk bertanding... 

Aman Duniaa....


Utusan Meloya Memang Media Yang Perlu Di Boikot... ~ malaysiakini

Salam semuaa....

Utusan Meloya ! Utusan Meloya....!

Memang tahap meloya, melugai la aku tengok paper ni buat liputan beritaa...cam hamjadahh....baik jangan bagi berita langsung dari buat berita menyakitkan hati orang ramai... kalau boleh, abeh kecik la depa nak boh berita pasai kemenangan PKR Pertahan DUN Penanti...

Tak caya tengok gambaq dari keratan akhbar berikut naaaa.... hampeh betoiii.....

Reaksi Calon Bebas Selepas Tewas... ~ malaysiakini

BERIKUT ialah reaksi kesemua calon Bebas yang tewas dalam pilihan raya kecil kerusi Dewan Undangan Negeri Penanti.

AMINAH ABDULAH (BEBAS) - cap kunci

"Kak Min (Aminah) menerima keputusan ini dengan hati terbuka, Kak Min sedikit pun tak rasa kecewa dengan keputusan ini.

"Bagi Kak Min, keputusan ini ialah seperti kalah dalam kemenangan... Kak Min menang kerana berjaya mengurangkan peratusan undi yang dimenangi oleh PKR (Parti Keadilan Rakyat).

"Bagi Kak Min, jumlah orang keluar mengundi yang kecil ini ialah kerana penyokong Umno tidak keluar mengundi.

"Insya-Allah Kak Min akan cuba lagi pada masa-masa akan datang jika dipanjangkan umur, jumlah undi yang Kak Min terima pun taklah kecil sangat, nampaknya ada juga yang menyokong Kak Min."

NAI KHAN ARI (BEBAS) - cap wau

"Saya tidaklah terlalu kecewa, tapi saya rasa sedikit kecewa kerana kalah di kampung saya sendiri iaitu di peti undi Telok Wang dan Sungai Lembu.

"Walau bagaimanapun saya menerima keputusan ini kerana pengundi telah membuat keputusan mereka untuk memilih pemimpin.

"Saya harap kepada Mansor (Othman) yang menang supaya dapat membantu rakyat dengan menumpukan kepada pembangunan di Penanti.

"Kalau ada peluang nanti, mungkin saya akan mencuba nasib pada masa yang lain, tapi matlamat saya ialah untuk membantu rakyat."

KAMARUL RAMIZU IDRIS (BEBAS) - cap payung

"Nampaknya dari jumlah undi yang saya dapat, jelas menunjukkan masyarakat di sini menolak konsep keimanan yang ingin saya bawa.

"Mereka lebih mahukan pembangunan yang dijanjikan oleh calon-calon lain... bagaimanapun saya tidak akan berputus asa dengan matlamat saya untuk menubuhkan Parti Iman SeMalaysia.

"Ini adalah kekalahan saya kali kedua selepas Parlimen Bukit Gantang, saya terima keputusan ini dengan hati terbuka tanpa rasa kecewa."

1 KOMEN :

ubaidah said...

kalau aku jadi calon bebas dan kalah apa aku nak kata hah:

Saya sangat kecewa dengan kekalahan ini. Nampaknya rakyat tidak nampak apa yang saya nampak. Duit deposit saya 5000 rial tu hangus bang....hangusssss bang... dalam akaun aku cuma tinggal sepuluh ringgit saja lagiiiii.Bang tolonggggggg.....aku nak makan apa bulan niii....

dari blog KEDAHLANIE 

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Related Posts with Thumbnails