Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

18.2.09

Dato' Paduka Husam Musa Nafi Mungkir Janji Pada Polis ~ malaysiakini

Dato' Husam Musa menafikan beliau mungkir janji dengan pihak polis berhubung ceramah yang diadakan di Sungai Nibong, Pulau Pinang baru-baru ini. Berita pautan [di sini] atau [di sini]

Beliau berkata, "Saya dijemput berceramah, malah saya difahamkan permit telah dilulus sejak lebih sebulan lalu. Dan ceramah yang diadakan sehingga akhir tanpa sebarang masalah. Dan ketika saya berceramah berhubung isu semasa, tiada seorang pun anggota polis yang yang datang meminta supaya diberhentikan ceramah tersebut."

"Pembekuan permit ceramah sebelum ini hanya berlaku di Perak dan bukannya di negeri lain. Tidak timbul lagi soal mungkir janji sebab saya tidak pernah berjanji dengan mana-mana pegawai polis termasuk di Pulau Pinang. Ini kerana sebaik sahaja sampai pada majlis itu lebih kurang lima minit, pengerusi menjemput saya menyampaikan ceramah. Saya berceramah antara 45 hingga 50 minit sahaja."

"Saya hanya mengupas perkembangan politik semasa pada ceramah tersebut dan tidak pernah menyebut sebarang provokasi. Atas apa yang berlaku, jelas menggambarkan kerajaan cuba menafikan demokrasi di negara ini dengan menghalang rakyat mendapat maklumat sebenar. Kerana itu mereka takut sangat kepada akhbar oposisi dan program ceramah PR sehingga kerajaan mengambil tindakan merampas akhbar rasmi PAS dan KeADILan."

"Tindakan itu amat tidak adil dan bercanggah dengan normal demokrasi, sudahlah kita tidak mempunyai akhbar harian sendiri, televisyen sendiri.. ceramah pula nak disekat, mana keadilannya...?"


p/s - memang betul seperti apa yang dato' paduka Husam Musa katakan, semasa beliau berceramah pada malam itu, tiada seorang pun anggota polis memberi amaran atau tegahan agar beliau berhenti dari memberikan ceramah..saya dan rakan-rakan ada bersama mendengar ucapan ceramah beliau pada malam itu..nampak sangat polis sengaja mengada-adakan cerita serta melaporkan keadaan yang tidak betul...ingatkan media arus perdana saja yang putar belit fakta! rupanya polis pun 2 x 5...serupa jugak..!!!!

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

1 ulasan:

ELINA JOHNSON berkata...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

Related Posts with Thumbnails