Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

26.2.09

Gempar..!!! Blogger Di Tawar RM 5 Juta...!!! ~ malaysiakini

gambar wang kertas contoh tiada kena mengena dengan cerita..sekadar CONTOH.

Semalam..dalam perjalanan ke Grik dari Ipoh, sebaik saja keluar dari tol Kuala Kangsar, ada sebuah Wira putih plet Wilayah Persekutuan ikut aku. Aku dengan Sya-reformis nak pergi majlis Nizar di Grik, dan aku bagi tau Sya… "ada SB ikut kita!".

Sampai kat R&R Selat Pagar, aku berhenti untuk pekena kopi O, dan Wira putih pun berhenti juga, tapi di gerai berlainan. Sya dah pucat…terus dia call member kat Grik…"kalau kami tak sampai, cari kat balai polis berhampiran. Belum sempat kopi O aku sampai, sebuah Toyota Hilux warna hitam berhenti kat gerai dimana aku duduk. Seorang lelaki Melayu, dan seorang lelaki Cina dan seorang perempuan Cina. Kalau tengok cara..lelaki dan perempuan Cina tu macam suami isteri, dan lelaki Melayu tu nampak macam derebar.

Depa terus datang kat meja kami, dan lelaki Melayu tu terus menghulur tangan untuk bersalam…"Assalamualaikum Tuan MSK! Saya Fauzi." Fuiyo!..tak sangka kat tempat tersorok ni pun aku ada peminat!

Dia pun memperkenalkan aku dan Sya kepada 'pasangan suami isteri' Cina tu. "..This is Mr. MSK, orang kuat DSAI…and this is Sya-reformis, orang kuat Datin Seri Fatimah! "

"And this is Mr. Wong." Dia perkenalkan aku kat lelaki Cina tu.

Pulak dah!! Anwar pun tak kenai aku! Tapi dah banyak kali aku dengar cerita macam ni…dan bila dia cakap macam tu, aku dah boleh agak…dia ni broker. Paling kurang broker pasir atau kuari.

"Bukan Tengku Wong ka?" saja aku nak melawak…tapi muka lelaki Cina tu berubah.

Aku tak jemput pun..tapi depa terus duduk semeja dengan kami.

"Macam mana dengan perkembangan Perak?" Soalan macam ni paling kurang sepuluh SMS aku terima setiap hari..macam mana aku nak jawab?

Banyak soalan yang dia tanya..tapi itu semua pembuka mulut. Tiba-tiba dia tanya.."Tuan boleh arrange jumpa dengan DSAI tak?"

"kalau pasai balak..tak dak chance la..tapi kalau pasai katak, no problem" saja aku nak melawak.

"Exactly! " kata Mr. Wong. "You get us to see DSAI, we'll give you your share." Whoa!! Ini sudah serius maa!

"I need to know the real story…otherwise it's hard to convince Anwar." Aku jawab.

"You see aaa…Jamal and Osman want to come back to PKR, Hee and Dato' will resign soon. This time Umno sure bungkus one." Kata Mr. Wong.

"How can? You think these four katak dare to make Sultan angry ka? These people got no ball one."

"Haiya!! You know aa? Hj. Osman already make contact with Jamaludin, and Hj. Osman already talked to Azmin. Azmin already talk to Anwar. But Anwar got very angry with Azmin and Hj. Osman."

"Why?"

"Because these people la…Perak fell to Umno!" kata Mr. Wong. "You see aaa..since Umno take over…you see Hj. Osman in Perak aaa? He dare not come one! He come for PKR meeting only,…after that he cabut back to KL."

"So?"

"Like this la…if you can take us to see Anwar..and Anwar ready to take Jamaludin and Osman back to PKR aaa..you got 5 million. After that you can retire, nobody know!"

Cakap pasai juta-juta ni..dah banyak kali aku kena kencing… "How can I trust you?" aku tanya Mr. Wong.

"I can take you and see Jamal and Osman. You can talk to them." Mr. Wong bagi tau aku.

"Where are they now?" aku tanya.

"Jamal and Osman ada di Pejabat Umno Ipoh. Hee and Dato Nasa ada kat Casuarina" jawab Fauzi, broker Melayu.

"This is crazy!" aku kata. "Tak kan Umno nak diam..kalau depa tau benda ni!"

"Umno tau!" jawab Fauzi." Tapi depa pun dah blurr…tiga hari lepas, depa jumpa Sultan, mintak ambil tindakan terhadap Nizar dan Speaker, tapi Sultan Azlan tak mau. Sultan kata…beyond his jurisdiction. So…tu pasal depa pi London..cari QC. Tapi apa yang depa buat, backfire! Sultan marah depa balik."

"dah tu?"

"That's the problem..Sultan tak mau buat apa-apa lagi, and Anwar tak mau terima Jamal dan Osman."

"Why not?" aku tanya.

"Anwar got very angry…he said aaa..Jamal and Os must resign first. If he take back the two of them, people will fire him. But Jamal and Os cannot resign just like that la…"

"You think Anwar want to pay them?"

"No need one!! We will settle all that. What we want aaa…Anwar just accept Jamal and Osman back to PKR..then they resign..so people will not angry with them maaa. Now aaa…they want to go back and see their children pun cannot, you know!"

"Like this la Mr. Wong. Anwar will never answer my phone…I'll try to talk to Kak Wan. But I can't promise la."

"Don't worry…if Anwar can accept aaa….you got your share."

Lepas tu, dari R&R Selat Pagar sampai Grik, kereta Wira putih hilang entah kemana.

- sumber dari PerakExpress

p/s - bahaya gak nii...biaq betoii...offer sana, offer sini...banyak duit depa noo...pi bagi kat orang susah miskin tegar ka lagi baguihh...ni nak offer suka2 ati depa jaa...apa jadah nii..?????


--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails