Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

18.12.07

Makanlah Budu Sebelum Terlambat..!!!


Peminat budu sekalian….
infooooooooo.....
Makanlah budu sblm terlambat!!!

Misteri yang baru terungkap. Khazanah yang belum dikenali ramai tapi sudah lama diamalkan di Pantai Timur. Budu atau sos bilis yang berasal dari negeri
Terengganu dan Kelantan ini mendapat perhatian dan menjadi kajian para ahli pemakanan berkhasiat Jepun, Amerika , Australia , New Zealand dan Jerman.
Penemuan baru-baru ini membuktikan kandungan budu memiliki Gluthaione sebagai bahan antioksidan, mengeluarkan sisa toxic dan meningkatkan daya tahan tubuh (immune) yang dapat memerangi pelbagai penyakit merbahaya dan menghalang kanser.
Kenyataan ini bagaikan satu kejutan bagi golongan yang selama ini memperlekehkan kewujudan budu yang dianggap makan "kuno".
Budu berpotensi untuk melawan radikal bebas sehingga dapat menghalang proses penuaan dan mencegah koroner jantung, diabetes, kanser dan selainnya pada peringkat lebih awal.
Kajian mendalam juga mendapati budu turut mengandungi zat antibakteria penyebab diare, penurunan kolestrol darah, pencegah penyakit jantung dan hipertensi . Budu memiliki zat gizi yang lebih mudah dicerna,diserap dan dimanfaatkan oleh tubuh berbanding jenis protein yang lain.
Khasiat budu yang diproses dari ikan bilis yang diperam terbukti mampu mengatasi masalah kanak-kanak yang menderita penyakit diare kronis akibat kurang zat pada tubuh.
Mampu menggalakkan pertumbuhan berat badan bagi golongan yang menderita penyakit diare kronis ini serta menyembuhkannya dalam waktu singkat. Ia juga dapat mempertingkatkan IQ kepada sesiapa yang memakannya,kerana ia merangsangkan sel-sel otak dan akan memperkukuhkan ikatan di antara neuron-neuron serta menguatkan neuron2 yang lemah.
Pemakanan budu turut bertindak membantutkan pertumbuhan
bakteria raffinosa dan stokiosa, penyebab utama gejala flatulensi dan
kembung perut bagi kanak-kanak dan orang dewasa.
2 kelompok vitamin yang terdapat pada budu iaitu,vitamin larut air(vitamin B
Kompleks) dan vitamin larut lemak (vitamin A,D, E dan K).
Budu merupakan sumber vitamin B yang paling banyak menyumbang kepada
pecahan lain seperti vitamin B1 thiamin), vitamin B2(riboflavin), asid
pantotenat, asid niasin, vitamin B6 dan vitamin 12 (sianokobalamin).
Saintifik, budu merupakan penyumbang utama vitamin B12 yang
dihasilkan oleh bakteria klebsiella pneum! oniae dan Citrobacter
frundiin - yang mana Vitamin B12 ini tidak dimiliki dari mana-mana
sumber makanan laut, ikan-ikan dan daging-daging lain.
Ianya perlu untuk pembentukan sel darah merah, di mana kekurangan vitaman ini
mengakibatkan terjadinya penyakit anemia perisiosa (pucat), sakit
perut dan berat badan menurun.
Kadar Vitamin B12 dalam budu adalah di antara 1.5 sehingga 6.3 mikrogram per 100 gram bagi setiap satu hidangan atau 2 sudu besar. Jumlah ini jauh lebih cukup untuk keperluan badan manusia dalam sehari. Dengan adanya vitamin B12 para
pengamal diet jaga badan) tidak perlu lagi merasa khuatir akan kekurangan
vitamin B12 di dalam badan.
Selain pembekal kepada protein yang tinggi, ia turut mengandungi mineral makro dan mikrodalam jumlah yang cukup. Jumlah mineral zat besi, kalsium dan magnesium adalah sebanyak 9,39, 2,87 dan 8.05mg bagi setiap 100 gram budu.
Budu juga mengandungi zat antioksidan dalam bentuk isoflavon. Seperti halnya
vitamin C, vitamin E dan karotenoid, isoflavon juga merupakan
antioksidan yang sangat diperlukan oleh tubuh untuk menghentikan reaksi
pembentukan radikal bebas. Radikal bebas merupakan atom atau molekul
yang mempunyai satu atau lebih elektron yang tidak berpasangan,
sehingga menjadi sangat aktif hingga menyebabkan ketumbuhan tumor,
kanser, penuaan dan kematian sel.
Radikal bebas didapati berpunca dari makan seharian yang dimakan dan juga dari reaksi yang terjadi di dalam tubuh. Adanya antioksidan didalam budu akan mencegah pembentukan radikal bebas tersebut.
Kebiasaannya di dalam apa jua jenis ikan terdapat 3 jenis isoflavon! (unsur antioksidan) iaitu daidzein,glisitein dan genistien. Pada budu, di samping 2 jenis unsur ini, terdapat juga antioksidan faktor 11 (6, 7, 4 trihidroksi soflavon) yang mempunyai sifat antioksidan paling kuat dibandingkan isoflavon dalam ikan-ikan lain.
Penelitian yang dilakukan di University North Carolina , Amerika Syarikat menemukan bahawa unsur genestein dan phytoestrogen yang terdapat pada budu terbukti dapat mencegah penyakit kanser, proses penuaan dan kanser payudara .
Penyakit jantung koroner (PJK) merupakan salah satu bentuk kelainan pembuluh darah koroner akibat penumpuan lemak di dalam dinding pembuluh darah iaitu satu keadaan yang disebut aterosklerosis. Ini mungkin disebabkan oleh faktor usia, pemakanan, jantina dan keturunan. Manakala faktor dimodifikasi
adalah peningkatan kadar lipida darah (hiperkolestrolemia), hipertensi, obesiti,
stress dan kurang aktiviti lasak.
Pemakanan budu yang mempunyai sifat hipokolesterolemik (menurunkan lemak darah) seperti kandungan protein,serta
makanan, niasin, vitamin E, karotenoid dan kalsium. Satu ujikaji rambang yang
dijalankan mendapati pengambilan budu sebanyak 150 gm sehari selama 2 minggu
dapat menurunkan kadar kolestrol ke tahap luar dari jangkaan. Selain dari sumber
protein yang berkualiti tinggi,budu turut dikenali sebagai sumber serat(dietary
fiber) yang baik.
Kandungan serat didalam budu mampu mencapai di antara 8 hingga 10% bagi setiap 100 gm. Ia menyumbangkan kepada 30% dari jumlah serat yang dianjurkan oleh National Cancer Reserach.
Berbanding serat di dalam ikan-ikan atau sumber protein lain, serat pada tempe (Farmasi Anis: tempe atau budu?) lebih mudah untuk dicernakan. Dari apa yang dinyatakan ini jelas sekali bahawa khasiat serta kebaikan sepiring budu yang dimakan bersama hidangan nasi pagi, tengahari dan malam melampau jangkauan yang anda fikirkan.

Budu umpama seteguk air multivitamin yang menyumbang kepada pelbagai keperluan untuk tubuh badan. So minumlah budu mcm minum air mineral ........he he he he he...Sunggohh..!!!
So, tunggu apa lagi, lepas ni carilah dan amalkan pemakanan sihat dengan Budu, nescaya kesihatan kita akan terjamin...dapatkan di pasaran terutamanya di negeri Pantai Timur...

Wallahu a'lam...

16.5.07

Inikah namanya PilihanRaya yang 'Bersih' dalam sistem negara Demokrasi..??

(Poster ganjaran tertangkapnya Pengundi 'Hantu' pada Pilihanraya
Kecil DUN Pengkalan Pasir, Kelantan)

Jeng..Jengg..Jenggg...

Perbualan telefon itu dirakam pada 27 April 2007 jam 10.17 pagi dan disiarkan melalui laman YouTube di http://www.youtube.com/watch?v=eJSJM2ndbSo

Butiran rakaman yang sempat dicatat adalah seperti berikut:

Pemuda Cina: Saya ada 13 orang (yang mahu mengundi BN), saya rasa ada lagi...

Haji Ahmad: Saya ingat macam inilah, you bawa itu senarai masa hari mengundi... dekat bilik gerakan kita ada rekod semua pengundi luar... kalau betul dia pengundi luar kita bayarlah.

Pemuda Cina: Saya akan pastikan mereka undi BN di Jaya Setia, tapi mereka minta duit dulu sebelum undi BN.

Haji Ahmad: Ehh tak boleh... mereka kena bawa slip itu; slip pengesahan mengundi, baru kita bagi...

Pemuda Cina: Mereka takut kalau mereka sudah undi BN, duit tak dapat.

Haji Ahmad: You kalau tak percaya, you datang dekat bilik gerakan. You tengok orang bayar punya. Ada tempat bayar punya... Kita ada senarai 200 lebih pengundi luar.

Pemuda Cina: Kalau boleh saya bawa mereka malam ini.

Haji Ahmad: Boleh, boleh. bawa senarai nama...

Pemuda Cina: Macam mana kami nak ensure dia orang vote BN?

Haji Ahmad: Kita tahulah... itu sebab kita panggil dia undi dulu. itu slip ada serial number punya.

Pemuda Cina: Jumpa di mana?

Haji Ahmad: You datang bilik gerakan (BN) Melaka lah. (Semua) orang tahu mana bilik gerakan (BN) Melaka. Besar punya. Ada ramai orang.




*P/S - Sumber dari laman Harakahdaily.net

13.5.07

Perodua Kelisa didera serta di letupkan...!!!! Isk..Iskk..Isskk..

http://www.youtube.com/watch?v=Tf3Rw8VW3aE


P/S: Kepada pemilik-pemilik kenderaan seperti yg dipertontonkan,jangan mare aaa....Ahakkss...

12.5.07

Pelan Pendidikan Nasional




8.5.07

Sai Baba - NAUDZUBILLAH HIMINDZALIK . .





Salah satu tanda akhir zaman yang akhir-akhir ini cukup menyedotperhatian adalah kehadiran seorang bernama Sai Baba, dia lahir dan tinggal di Desa Nilayam Puthaparti, wilayah timur Khurasan, tepatnyaIndia Selatan.

Rasulullah s.a.w bersabda kepada kami, Dajjal akan keluar daribumi ini dibagian timur bernama Khurasan (Jamiu at Tirmidzi).

Abû Hurayrah meriwayatkan bahwa Nabi saw. bersabda:"Hari
Kiamat tidak akan datang hingga 30 Dajal (pendusta) muncul, mereka semua berdusta tentang Allah dan
Rasul-Nya. "

Bisa jadi Sai Baba ini adalah salah satu dari 30 dajal-dajal kecil yang akan membuka jalan bagi munculnya
al-Masîh al-Dajjâl (Dajjal nantinya akan berperang dengan imam mahdi dan di bunuh oleh nabi Isa as).
wallahu al'am..


Laki-laki ini memiliki kemampuan menghidupkan orang mati,menyembuhkan orang lumpuh dan buta, bahkan mampu menurunkan hujan dan mengeluarkan tepung dari tangannya. Ia juga mampu berjalan melintasibelahan bumi dalam sekejap, menciptakan patung emas, merubah besimenjadi emas, dan banyak lagi berbagai fitnah yang ditunjukkan olehSai Baba kepada ribuan orang - bahkan - jutaan yang datang dari berbagai suku bangsa dan agama. Saat ini laki-laki ini sudah memiliki puluhan juta pengikut..

Maka sudah saatnya bagi setiap muslim untuk mengetahui masalah ini, agar dirinya tidak menjadi korban berikutnya dari fitnah Sai Baba ini.

"Dajjal adalah seorang laki-laki yang gemuk, berkulit merah dan
berambut keriting..." (HR.Bukhari dan Muslim)

"Diawal kemunculannya, Dajjal berkata, Aku adalah nabi, padahal tidak
ada nabi setelahku. Kemudian ia memuji dirinya sambil berkata, Aku
adalah Rabb kalian, padahal kalian tidak dapat melihat Rabb kalian
sehingga kalian mati (HR.Ibnu Majah)


Antara DAJJAL dan SAI BABA

1) Dajjal seorang laki yang berpostur pendek, gempal, berambut kribo,
berkaki bengkok (agak pengkor). Sai Baba seorang yang berpostur
pendek dan berambut kribo.

2) Dajjal memiliki mata yang buta. Sai Baba pernah mengalami kebutaan
di waktu muda kemudian sembuh kembali.

3) Dajjal datang dan bersama ada gunung roti dan sungai air. Sai Baba
memiliki kemampuan mengeluarkan vibhuti (tepung suci) dari udara
melalui tangannya.

4) Dajjal memiliki kemampuan berpindah dari satu tempat ke tempat lain
dengan depat dan kecepatannya seperti hujan badai atau secepat awan
yang ditiup angin kencang. Sai Baba memiliki kemampuan berjalan
menjelajahi bumi dalam hitungan kejapan mata.

5) Dajjal mengikuti pengikut yang sangat banyak, bahkan di akhir zaman
nanti banyak manusia yang berangan-angan untuk berjumpa dengan Dajjal.
Sai Baba memiliki pengikut yang jumlahnya puluhan juta manusia dari
berbagai macam suku, bangsa, negara dan agama.

6) Dajjal akan muncul dengan mengaku sebagai orang bijak/ baik,
sehingga banyak sekali orang yang tertarik untuk mengikutinya. Sai
Baba mengaku seabgai orang yang bijak yang membawa misi perdamaian,
cinta kasih menghapuskan segala persengketaan dengan bijaksana.

7) Dajjal akan muncul dan sebagai nabi. Sai Baba memposisikan dirinya
sebagai nabi kepada pengikut2nya.

8) Dajjal akang menggunakan nama Al-Masih. Sai Baba mengaku akan
menjelma sebagai Isa Al-Masih setelah tahun 2020.

9) Dajjal akan mengaku sebagai Tuhan. Sai Baba mengklaim bahwa dirinya
adalah Tuhan penguasa alam semesta.

10) Dajjal akan mendakwahkan agama Allah. Dalam banyak majelis
darshanya Sai Baba banyak berbicara tentang Islam, Al-Qur'an dan
keharusan untuk memahaminya.

11) Dajjal mampu menghidupkan orang mati dan menyembuhkan orang sakit.
Sai Baba memiliki kemampuan menghidupkan orang mati juga menyembuhkan
penyakit kanker.

12) Dajjal dapat menurunkan hujan. Sai Baba memiliki kemampuan
menurunkan hujan dan mendatangkan air untuk irigasi (di NTT sedang di
bangun proyek Sai Baba untuk pengairan di daerah yang kering).

13) Dajjal bisa mengeluarkan perbendaharaan (perhiasan dan harta) dari
bangunan yang roboh, lalu perbendaharaan itu akan mengikuti ratunya.
Sai Baba mampu menciptakan patung emas, kalung emas, injil mini dan
berbagai bentuk medalai berlafadz ALLAH dalam sekejap.

14) Dajjal akan membunuh seseorang dan menghidupkannya kembali. Sai
Baba bisa menghidupkan orang yang sudah meninggal dunia.

15) Dajjal bisa berpindah raga dan tempat dari satu bentuk ke bentuk
lainnya. Sai Baba bisa berpindah dari satu jasad ke jasad lainnya
yang merupakan benruk reinkarnasi dirinya.

16) Dajjal bisa membesarkan tubuhnya. Sai Baba memliki kemampuan
berjalan di udara dan membuat kemukjizatan pada sebuh pesawat terbang.

17) Dajjal biasa keluar masuk pasar dan makanan. Sai Baba juga manusia
biasa yang makan dan minum sebagaimana manusia lainnya, ia juga bisa
berjalan ke pasar, rumah sakit, proyek irigasi dan tempat lain yang
biasa dikunjungi manusia.

18) Dajjal bisa memerintahkan bumi untuk mengeluarkan tumbuh2an dan
air. Sai baba bisa mengeluarkan air dengan hentakan kakinya.

19) Dajjal tidak memliki anak. Sai Baba mandul, ia tidak beranak dan
tidak berkeluarga (tidak menikah).

20) Dajjal memimpin orang yahudi. Sai Baba memiliki misi menyebarkan
teologi zionis.

21) Dajjal muncul di zaman pertikaian. Sai Baba mengklaim bahwa ia
datang dari masa banyak pertikaian dan persengketaan, dan
kedatangannya untuk menegakkan kebenaran dan membinasakan kejahatan

Wahai kaum muslimin, apa lagi yang kita tunggu,
marilah segera kita kembali kepada Allah dan Rasulnya.

"Jika salah seorang diantara kalian telah menyelesaikan bacaan tasyahhud akhirnya, hendaklah ia meminta perlindungan kepada Allah dari empat hal. Hendaknya ia berkata : 'Ya Allah, aku memohon perlindungan pada Mu dari siksa Neraka Jahannam, adzab kubur, fitnah (cobaan) hidup dan mati serta dari keburukan fitnah Dajjal."

27.4.07

Ku Cari Damai Abadi.....(versi baru)

Mencari Damai Abadi (versi baru)


Aku suruh bongkar Bukhari
Depa bongkar aku punya Diari
Aku suruh cari Al Ghazali
Tapi cerita aku di Perth yang digali
Aku suruh ikut Sunnah Nabi
Sebab tu aku kahwin lagi
Tak elok pemimpin hidup menyendiri
Kenapa engkau berhasad dengki
Aku ingin hidup damai abadi
Kenapa kacau aku punya hal peribadi
Nanda bagi bot mewah di Turki
Bukan aku yang pergi beli

Aku hidup penuh bererti
Kenapa kaitkan aku dengan Khairi
Aku ingin nikmati damai abadi
Sebab tu aku tidur sampai mimpi-mimpi
Dalam mesyuarat bersama menteri-menteri
Kenapa engkau iri hati
Aku hidup kerana Dia Rabbi
Bukan kerana nak jawatan tinggi
Cukup sekadar jadi Perdana Menteri
Menteri Kewangan dan Dalam Negeri
Aku bukan gila kuasa macam bapa Mokzani

Tolong jangan ganggu aku lagi
Habis satu lagi term aku akan pergi
Nana Non can take over from me
Najib is history
Khairi hingus tak kering lagi
Muhyidin boleh jaga lembu dan biri-biri
The rest tak boleh harap lagi
Tengok lah Dato Johari
Pi berkawan dengan gangster kena buang negeri
Rafidah lagi tak boleh harap macam isu AP
Hisham cuma hunus keris yang tu yang dia berani
Isa Samad dah tertonggeng awal-awal lagi
Nak harap kat sapa lagi?



Keris Silau
April 17 2007
http://www.kerissilau.blogspot.com/

4.3.07

Ooo..pakai telepon yer...

** Apa kes nii...??? Polis Di Raja M'sia ke Polis Raja Di M'sia..???

Orang awam atau marhaen ni kalau di tahan 'road block' kerana guna henpon masa drive...saman ler ape lagii kan...Diorang bleh plak hah...Nak kene cadangkan supaya penggubalan Enakmen Jenayah ataupun Undang2 Rimba Jalan Raya di pinda untuk kesalahan ini, tiada pengecualian samada Penguatkuasa ataupun orang awam keseluruhannyaa..

Habis Madu, Sepah dibuang....

Bingkisan ini ku tuliskan buat renungan mereka yang bergelar insan..Insan...

Hidup ini penuh dengan kekalutan..penuh dengan kekecewaan..
Takdirkah yang perlu dipersalahkan?
Atau kerakusan manusia yg menjadi dalang? seringkali aku bertanya, kenapa semua ini berlaku?..
dan setiap kali itulah jugak aku kecewa, hampa!!!!!!!!

Kisah hidupku bermula di sebuah pub terkenal di ibu kota.
Aku ditempatkan di suatu tempat yg sempit bersama 19 yg lain.
Taukey Leong..yaaaa..aku masih ingat nama itu..dialah yg memiliki kami..

Suatu malam datang seorang lelaki bernama Joe, Aku tak pasti apa yg dibincangkan oleh Joe dgn Taukey Leong..apa yg aku ingat..setelah itu Joe menghampiri dan membawa aku pergi.. aku resah meninggalkan kawan2.....yang lain.
Mereka hanya mampu melemparkan pandangan sayu penuh simpati padaku dan jugak pada diri mereka sendiri..kerna mereka sedar, mereka juga bakal menerima nasib yang sama. Joe membawa aku berjalan2 menyusuri kaki lima ibu kota dengan riang..sungguh indah pemandangan bandaraya ini..alangkah bahagianya jika aku dapat menikmati malam-malam begini tanpa kongkongan..tanpa perlu menjadi hamba kepada sesiapa..

Tiba2.... Joe berhenti..melabuhkan punggung sambil tersenyum, menyeringai seolah-oleh ada sesuatu yg sedang mengeletek nafsunya..perlahan-lahan Joe menyentuh tubuhku..dilurut- lurutnya berkali-kali..aku rimas diperlakukan begini, namun apakan daya..sebagai makhluk yg lemah aku hanya mampu membiarkan tangan sasa itu menguliti sekujur tubuhku.

Joe semakin rakus..aku dikucupnya berkali- kali..terasa sekujur tubuhku membahang..menjalar hingga ke bahagian puting...uhhh!! TIDAK!!!! Raungan itu hanya mampu berkumandang di benakku..tubuhku semakin longlai dikerjakan Joe. Sampainya hatimu Joe..engkau manusia berhati binatang!!!syaitan!!! bertopengkan manusia..

Joe menghela nafas panjang..bibirnya dijauhkan dari tubuh monggelku..apakah dia sudah sedar akan perbuatannya??apakah dia kini menyesal?..Syukurlah jika begitu..masih ada rupanya secebis perasaan simpati dalam hati yg tadinya bagai ditunggang iblis.. Suasana sepi seketika..Joe senyap tanpa sebarang bicara..entah berapa kali jam ditangan direnunginya...

Sayup2 kedengaran beberapa suara..seakan menghapiri kami..Joe kelihatan begitu gembira menyambut kehadiran beberapa orang lelaki itu..Seorang darinya merenung tajam kearah tubuh bugarku ini..aku resah dengan renungan itu..renungan yg dipenuhi nafsu serakah..

Joe memperkenalkan aku pada nya..Roy, begitu jugak dengan yg lain?..Jack,Poie dan sigemuk itu..Agi? Roy membisikkan sesuatu pada Joe..dah tanpa ku sedar aku kini berada dalam genggaman Roy. Perkara terkutuk tadi dilakukan lagi, dari tangan ke tangan aku berpindah, aku dikucup..diisap..diramas sepuas-puasnya Aduhh!!! aku tak mampu lagi menahannya..seluruh tubuhku bagaikan hancur menjadi abu. Tubuhku di kecap mereka sepuas hati..dan akhirnya,setelah mereka puas memperlakukan diriku, aku dihumbankan di tepi longkang.

Habis madu sepah dibuang!!! maruah hidupku hancur..aku diperlakukan lebih hina daripada seekor anjing..Kenapa manusia begitu kejam?..tidakkah mereka sedar..aku juga punya harga diri??? syaitan? itu tak mungkin akan mengerti..Kini..tinggallah aku sendirian..menangis..merintih!! mengenangkan nasib hidupku. Ya..inilah nasib hidupku!!!!!!!!!!


Yang Benar,
SEPUNTUNG ROKOK..hehe...
Rokok lah .... abih awk pikir apa ? ;-)
Kusyuk nampak membaca....!!!!!
Related Posts with Thumbnails