Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

25.2.09

Pulau Pinang Teratas Dalam Laporan UNIDO 2009 ~ malaysiakini


NEW DELHI, 24 Feb (Bernama) -- Satu laporan agensi Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu mengenal pasti Pulau Pinang sebagai salah satu daripada 10 lokasi kelompok perindustrian dinamik di dunia yang mencerminkan pengalaman pengeluaran yang berjaya di kalangan ekonomi membangun. Laporan Pembangunan Perindustrian 2009 Pertubuhan Pembangunan Perindustrian Pertubuhan Bangsa-Bangsa Bersatu (UNIDO) mengiktiraf Pulau Pinang, bersama-sama dengan Buenos Aires, Brazil Tenggara, Phnom Penh, Los Lagos (Chile), Qiaotou, (China), Chennai, Jakarta, Vientiane dan Otigba di Nigeria sebagai lokasi utama.

Kaji selidik agensi itu yang dilakukan antara 2000 hingga 2006 mendedahkan 10 lokasi perindustrian dinamik di ekonomi membangun yang mewujudkan persekitaran pelaburan kondusif, menjana pekerjaan dan berupaya bersaing di pasaran antarabangsa. Sesetengah petunjuk yang menempatkan Pulau Pinang sebagai satu lokasi kukuh ialah infrastruktur asas yang cemerlang, rangkaian kelompok bertenaga antara firma dan agensi perantara seperti Perbadanan Pembangunan Pulau Pinang dan Persatuan Perdagangan Bebas Pulau Pinang.

Sebagai tambahan, pematuhan terhadap standard alam sekitar, langkah menaikkan aktiviti pengeluaran dari bertahap rendah kepada bernilai tinggi dan kerangka sistem terbuka pulau itu membolehkan pergerakan modal insan merupakan faktor lain yang ketara. "Insentif kewangan yang menarik, infrastruktur asas yang cemerlang membantu menarik firma gergasi Amerika, Jepun dan Eropah. Penempatan semula firma perdana berkenaan telah membantu merangsang pembangunan pembekal tempatan," kata laporan itu, yang dikeluarkan di Delhi. Antara 2000 dan 2006, negara membangun menguasai agihan pasaran dunia bagi pengilang mudah (berasaskan sumber dan berteknologi rendah) dan kompleks (pertengahan dan berteknologi tinggi).

"Eksport pengilangan dari kawasan membangun, kecuali Amerika Latin, berkembang lebih pantas daripada purata dunia dan lebih pantas daripada eksport dari negara maju. Asia Selatan merupakan rantau paling pantas berkembang, yang mencerminkan pertumbuhan eksport pantas India," kata laporan itu. -- BERNAMA


-sumber dari BERNAMA serta blog Kerabu Bersuara.

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

caya lah penang... tu yang aku bangga jadi anak jati negeri nih..

ELINA JOHNSON berkata...

Halo,
 Saya Puan Elina Johnson, ELINA JOHNSON LOAN FIRM, di sini datang pinjaman asli yang akan mengubah hidup anda menjadi yang lebih baik, sebuah syarikat pinjaman pinjaman, Diberikan dan Berlesen untuk menawarkan pinjaman kepada individu, syarikat swasta dan orang yang memerlukan bantuan kewangan dalam tahap keuntungan yang rendah sebanyak 2%.

Saya Puan Elina Johnson, akan memberikan yang terbaik kepada penghormatan kami kepada semua pemohon yang sah. Anda tidak akan kecewa dengan saya dalam urusan perniagaan ini kerana syarikat itu akan memastikan pinjaman anda sampai kepada anda, ia tidak juga berakhir di sana, kami mempunyai pasukan expatrate yang memahami undang-undang melabur, mereka akan membantu anda, memberi anda petua yang akan menguruskan pelaburan anda yang anda melabur pinjaman anda, jadi anda tidak akan bangkrut lagi dalam hidup anda dan tawaran hebat ini datang dengan pinjaman anda, Hubungi kami hari ini melalui e-mel elinajohnson22@gmail.com

Perkhidmatan kami termasuk yang berikut:

* Pinjaman peribadi
* Pinjaman Bercagar
* Pinjaman tidak berpagar
* Hasil pinjaman
* Latihan Pinjaman
* Pinjaman ikrar pinjaman
* Bayaran pinjaman
* Pinjaman pelajar
* Pinjaman Komersial
* Pinjaman Auto
* Resolusi Pinjaman
* Pinjaman Pembangunan
* Pinjaman pinjaman Jabatan
* Pinjaman Perniagaan
* Pinjaman pendidikan
* Pelantikan patah

Sila isi borang permohonan pinjaman di bawah dan kembalikan kepada kami untuk memberi kami lebih baik melalui e-mel:
elinajohnson22@gmail.com


DATA PEMOHON

1) Nama Penuh:
2) Negara:
3) Alamat:
4) Nyatakan:
5) Jantina:
6) Status Perkahwinan:
7) Pekerjaan:
8) Nombor Telefon:
9) Kedudukan semasa di tempat kerja:
10) Pendapatan bulanan:
11) Jumlah Pinjaman yang Dibutuhkan:
12) Tempoh Pinjaman:
13) Tujuan Pinjaman:
14) Agama:
15) Pernahkah anda memohon sebelum:
16) Tarikh lahir:
terima kasih,
Puan Elina Johnson (elinajohnson22@gmail.com)

Related Posts with Thumbnails