Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

2.4.09

Macamana la LHDN Boleh Ambik Kerani Macam Ni..??? ~ malaysiakini

This truly is a real classic

Envelope sent by LHDN (Inland Revenue Board), a True story...
A taxpayer called up the LHDN (Inland Revenue Board) in Terengganu, and asked for Form B. The LHDN clerk who answered the call asked for the address to send the form to.

The conversation goes:

LHDN CLERK : Boleh bagi alamat encik? (Can you give me your
address?)

TAXPAYER : Ok, hantar ke Ranhill Worley. (Send to Ranhill Worley)

LHDN CLERK : Apa Ranhill? ...... eja macam mana? (err... How to spell
Ranhill?)

TAXPAYER : R.. for Rumah... A for Ayam (Chicken).. N for Nangka
(Jackfruit)... H for Holland (country) ... I for itik
(Duck)... L for lain- lain(Others)....'

LHDN CLERK : Ok.. nanti kami hantar ke alamat itu (OK, we will send to
that address..)

After waiting for a week, the form arrived - have a look at the address on the envelope!!!

Malaysia Boleh!!!


kah kah kah kah kah...keraih perot gelak bila situasi / keadaan yang jadi camni...hahahahahahaha...sempoi lah..mana ada kerani yang perihatin sampai tahap camni...hebat la kau...!!!! Tahniah Ani...anda menang moto....keh keh keh....

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

6 ulasan:

Bad Boy.. berkata...

Salam Hijat,
Apa punya golmal...da!
Lebih daripada pak Pandir..yang betul lurus tu!

Atau ni April fool.....,
memang kelakar LHDN ni...lawak bodo!..yang memang bodoh!

Deli berkata...

Assalamualaikum...

Saudara/Saudari.

Ini mmg surat saya. Berlaku pada tahun 2004. Setiap kali musim tax, pasti ade je cerita ni.

Tapi harap jgnlah kutuk kerani/staff yg menghantar surat ni. Semua org tak lepas melakukan kesilapan. Dah nama pun manusia. Tapi saya puji kakak kerani tu kerana sikap dia yg sanggup menolong. Masa saya call tu, pegawai bertanggungjawab bercuti. Masa tu tempoh utk isytihar pendapatan sudah hampir tamat, sedangkan borang B saya belum sampai (Zaman tu LHDN hantar borang B kpd pembayar cukai). Jadi akak ni lah yg jawab panggilan saya, dan menolong menghantar borang B tu pada saya. Dapat kat kwn saya, dia scanned dan sebar antara kwn2 kat pejabat. Maka dari situ tersebar seluruh Malaysia pula.

Saya minta, daripada kita mengutuk pasal kesilapan akak kerani tu, baik kita puji pasal sikapnya yang sanggup bersusah payah menolong menghantar surat/borang B tu pada saya. Saya puji sikapnya yg sanggup menolong sedangkan masa tu pegawai yg bertanggungjawab sedang bercuti.

Harap kurangkan mengutuk kesilapan dan kelemahan orang lain. Lebih baik kita puji sikap dia yang sanggup menolong.

Terima kasih
Adly Ismail

keADILan Bayan Baru™ berkata...

salam tuan owner surat...

rasanya tuan blog ni tak kutuk pun si kerani yang banyak menolong tuan tu, cuma nak paparkan disini yang betapa perihatinnya hinggakan ditaipnya maksud perkataan satu persatu...itu pendapat saya.

Deli berkata...

Thanks.

Cuma saya risau ttg komen2... Tu je.

tq anyway

Bad Boy... berkata...

Salam Semua,
Kalau tengok kes surat tu....tak yah le cerita...yang akak kerani tu...dah banyak menolong.
Tu tak betul....kita bukan kutuk!
tapi kalau pun manusia....tak terlepas dari kesilapan....jangan la sampai boleh jadi cam tu..punya bendul....

Kalau cam ni...macam mana nak kata komen...buat silap...jangan kata...buat kerja ***** tak boleh kata....
Biar lah kita terbuka sikit...sanggup terima kritikan!
Tapi jangan le maki hamun...
cuba buka laman web ****...penoh dengan maki hamun...Astaqfirulllah

Tapi surat tu...memang lawak...tulis ,komen...pun lawak!

RossnssoR berkata...

Biar apa keadaan sekali pun.
Hajat penerima tercapai.syukur Alhamdulillah.pengirim bertanggung jawap menunaikannya.cuma cara kerja yg yg dipamerkan jadi kelucuan.Entahlah apa situasi pemikiran dan emosi pengirim.
Moga Allah permudahkan urusannya dimasa lain.Aamiin YRA

Related Posts with Thumbnails