Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

30.3.09

BONGKAR..!!! Siapa Sebenarnya Calon BEBAS N.25 Bukit Selambau Berlambang Telefon... ~ malaysiakini

BUKIT SELAMBAU [3.05 pm] - Ini satu berita panas yang pasti memalukan, ia berkaitan dengan calon bebas yang ditaja oleh UMNO dan BN seperti yang telah kami dedahkan dalam artikel sebelum ini. Sememannya, bagai yang sudah dijangka memang kini akhirnya terbongkar orang pertama yang dipercayai ditaja oleh mereka. Beliau ialah calon yang menggunakan lambang Telefon iaitu Mejar (B) Hj.Anuar Abd Hamid (foto). Beliau layak bertanding bersama 12 calon bebas yang lain semalam. Siasatan menadapati beliau merupaka ahli UMNO dan memegang jawatan sebagai AJK UMNO Bahagian Merbok (1995-2008) dan Ketua Cawangan UMNO Jalan Badlishah (1995-2008). Jika benar laporan ini maka ternyatalah kini apa yang kami laporkan bahawa majoriti calon bebas ditaja oleh UMNO dan BN untuk memecahkan undi semakin terserlah kini. Rahsia akhirnya terbongkar dan tidak dapat ditutup lagi. Ini bermakna kenyataan Pak Lah semalam adalah dusta semata-mata. Semasa ditanya oleh media Perdana Menteri itu dengan bangganya mengatakan bahawa calom bebas adalah orang pembangkang kerana dalam UMNO tidak boleh ada dua calon bertanding. Cara itu kononnya adalah bagi menunjukkan displin dan ia adalah yang terbaik dalam UMNO berbanding parti lain. Maka dengan terbongkarnya rahsia ini, membuktikan kepada kita segala apa yang diucapkan oleh Pak Lah itu hanyalah omongan kosong belaka, hakikatnya UMNO dan BN sendiri yang telah menaja calon bebas bagi tujuan memecahkan undi untuk memastikan BN menang.


Mejar (B) Hj.Anuar Abd Hamid, bersama 12 calon bebas yang lain

[Krew kami sedang melakukan siasatan terperinci untuk lain-lain calon bebas di Bukit Selambau yang diyakini mendapat tajaan dari UMNO dan BN untuk bertanding dalam pilihanraya kecil kawasan itu 7 April ini. Jika benar dan terbukti puak-puak UMNO dan BN yang menaja mereka, maka ternyatalah kini yang mereka sudah terlalu takut dengan kemenangan yang bakal diraih oleh Pakatan Rakyat. Mereka tahu bahawa suara rakyat adalah suara keramat yang akan menjadi senjata untuk menjatuhkan air muka dan keegoaan pemimpin UMNO dan BN kini

- dari Pahang Daily.

12 ulasan:

Bad Boy... berkata...

Salam Hijat,

Kita kan banyak... agen 007,perisik rakyat dan banyak lagi yang boleh korek...korek...korek lagi la...kasi pecah!!!!

kulatlapok berkata...

syabas Bro dia atas info ini, ko orang memang perjuangan sejati PR. bongkarkan lagi calon2 yg lain yg bertopengkan 'calon hantu'.

Tanpa Nama berkata...

Baguslah kalau orang depa . . . boleh pecah belahkan depa . . . undi depa akan terbahagi dan semakin mengecil

Selamat Selambau berkata...

Salam Hormat,

Mejar Anuar bertanding atas tiket BEBAS tanpa dibiayai atau dipengaruhi atau ditaja atau diminta atau dipaksa atau lain-lain lagi oleh mana-mana pihak khususnya UMNO atau BN!

Tunjukkan bukti anda wahai BlogMaster Bloghijat sebelum laporan polis dibuat terhadap anda & Blog Pahang Daily yang menyiarkan Mejar Anuar adalah calon tajaan mana-mana pihak khususnya UMNO/BN.

Untuk pengetahuan semua pembaca, penulis bloghijat ini adalah PEMFITNAH paling besar! Anda wajib mengelakkan dari terus menerima bulat-bulat kenyataan dari blog ini kerana penulisnya menulis hanya ikut rentak jari, tapi tiada bukti!

Aku sebagai sahabat baik Mejar Anuar, meminta WebMaster blog ini menarik balik artikel ini serta merta dan membuat PERMOHONAN MAAF KEPADA MEJAR ANUAR di atas penipuan yang dinyatakan.

Mejar Anuar telah dilucutkan semua jawatan beliau dalam UMNO sejak Mei2008 yang lalu setelah menjadi antara orang Pertama mengikut Tun Dr.Mahathir KELUAR UMNO di Hotel Star City, Alor Star. Aku ada bersama-sama beliau pada ketika itu.

Pada masa itu, Malaysiakini Online juga telah menyiarkan berita Tun keluar UMNO dan ditutup cawangan Jalan Badlishah yang diketuai Mejar Anuar pada waktu itu. (Sila Rujuk - Aku ada letak link Malaysiakini dalam blog UndiMejarAnuar)

UMNO Bahagian Merbok sudah tiada hubungan langsung secara rasmi mahupun tidak rasmi dengan Mejar Anuar. Boleh rujuk Tajul (Ketua UMNO Merbok) sendiri sebagai pengesahan bahawa Mejar Anuar kini merupakan "musuh politik" yang tidak sealiran parti beliau.

Jadi, aku menyeru semua pelayar blog ini, kalau nak mempercayai blog, mesti selidik dahulu, kerana blogger sekarang lebih banyak yang menipu (seperti penulis blog ini)!.

Siasatan konon! Apa siasatan/kajian yang hang buat? Bagi la bukti. Setakat baca biodata Mejar Anuar, biodata itu aku yang masukkan dalam blog UndiMejarAnuar.blogspot.com ! Tak payah putar belit cerita dan buat FITNAH laaa!

http://UndiMejarAnuar.blogspot.com


Ikhlas : Selamat Selambau

======================

NOTA : SILA TARIK BALIK & WUJUDKAN SATU ARTIKEL PERMOHONAN MAAF SEGERA KEPADA MEJAR ANUAR (SECARA TERBUKA DI MUKA DEPAN BLOG ANDA & MUKA KEDUA AKHBAR RASMI PEMBANGKANG - Suara Keamanan & Hujah!) - Jika tidak, laporan polis akan dibuat terhadap anda blogger BlogHijat & Blogger Pahang Daily sebagai PEMFITNAH!

Hijat Panjang... berkata...

aku dah TULIH ATAS TU tak reti BAHASA MELAYU kaa...????

ApSeReNaPeTe - " hentam ajer lah labuuu...."

bukannya betoi sangat, aku hentam ajaa...sapa nak percaya percaya pi laa..tak mau pencaya pun sudah laaa...aku bukan untung rogi punnn...

cehhh....

Hijat Panjang... berkata...

alahai Selamat Selambau, apa la hang ni..kalau hang kata KALAU ADA BUKTI tunjukkan...pasai aku takdak BUKTI nak buat lagu mana??? aku publish aja laa...yang hang ambek serius sangat pasai artikel tu pasaipa..???

Bukannya masuk Utusan Meloya, Berita Hairan, Sinar Hairan, TiVi 3 Suku yang aku dan PahangDaily bongkarkan isu ni...dan bukan 2 blog ni saja publish pasai isu bongkar ni...ada berlambak lagi blog paparkan..tapi tanpa bukti punnn...memang kami takdak bukti..apa masalah hang..????

Awat semua pengundi di Bukit Selambau tu baca ka artikel aku dalam blog ni dan depa semua dah kata ka yang Mejar (B) Anuar tu dah di fitnah dalam BLOG..???

Hang ni Lawyer Mejar (B) Anuar a.k.a calon BEBAS di N.25 Bkt Selambau kaa..????

Selamat Selambau berkata...

Jangan begini brader. Lu buat fitnah sama orang, lu pikir la sendiri apa lu patut buat!

Faham yer, aku bercakap berlandaskan fakta. Aku tengok hang banyak yang songsangkan fakta. Jadi, pliz dun take this easy as "makan kacang" ... OK? Jangan FITNAH orang beb! ...

Dalam hal ni, aku tak nak main-main sebab hang sokong Pakatan Rakyat, aku tak FITNAH puak hang pun!

Tapi, apa hal hang tak pasal-pasal buat cerita FITNAH pasal CALON BEBAS (dalam hal ni hang kata geng hang dok siasat pasal calon Bebas, Siasatan Penipu?) ... Hang dah salah info la bro! Baik hang minta maaf & Keluarkan artikel ni. Aku sebut blog hang dan blog Pahang Daily sebab setakat ni aku jumpa 2 blog ni aja yang siarkan ... Jadi, sapa berani buat, dia kena berani tanggung ler beb!

Fahmun?

Usop Sontoroyo berkata...

cehhh...blog nie mempunyai pembaca dari kebanyakan penyokong pakatan rakyat...bkn 2 blog saja yg tulis pasal nie..byk lagi...pengundi dari bkt selambau tak kenal pun blog nie...apa susah sangat..!!! kalau benar mejar@kawan baik selamat selambau..teruskan usaha anda berkempen..jgn layan provokasi dari pihak lawan dr 14 penjuru ln....semoga anda berjaya!!!

Hijat Panjang... berkata...

eh lu Selamat Selambau, jangan dok main wayang la, kata tak fitnah orang, tapi fitnah PKR ada dapat dana dari orang luaq..??? takpa ka macam tu..??? ini pun soal FITNAH..??? hang kira nampak aku dgn pahangdaily saja sebarkan cerita fitnah, hang punya blog ok? Hang pun FITNAH jugak, tunjukkan bukti la kalau PKR dapat dana dari orang luaq negara macam hang kata tu...jangan dok FITNAH la bro..

la ni masalahnya MUSUH aku bukannya hang dan calon BEBAS hang tu, MUSUH aku masih sama sampai bila-bila, UMno-bn...ni benda kecik saja..jom la kita perlingkopkan depa dari dok cari pasai...

Bapa calon bebas! berkata...

Salam Hijat,
Anak aku dapat belajar kat luar...yang call aku kata.."Dia budak tajaan"...****...tapi aku tengok ,duit yang depa bagi tu pinjaman yang kena lunaskan nanti lepas habih,,,,jadi duit aku juga yang pakai...tapi kata mereka...anak aku tu "tajaan "depa?
Aku kata anak aku "calon bebas"...tapi depa tetap kata..cam tu..kalau tidak... tak ada la mengaji kat luar!!!!

awal2 dicop calon tajaan...tak marah pun!

aloha2 berkata...

selamat selambau?

dari mana la kome nih...meh nak sekeh paler sikit...fakta konon...woit,mana dia bukti dana luar negeri...tuh skrip ngok!!!so benarla blog nih kata mejer dari UMNO totok lagi n rasanya masih ada jiwa tuh...dia cakap Tun masuk UMNO,dia masuk UMNO.so hang pun pelingkop masuk UMNO...

cit,podak...cakap tak serupa bikin...dana luar negara hotak hang...yang hampa (BN) kata kami duit kutip pakai kopiah ketayap putih tu ingat pi beli curut mahai2?hang nak kata hang tadak kaitan dengan BN,dulu sebelum keluar UMNO hang dok tang mana?hehehe...lawak2

anak Selambau berkata...

salam wahai wak Selamat Selambau... jangan la dok ugut blogger dengan nak buat repot polis dan saman malu...dah hang kata calon BEBAS hang ni bukan tajaan UMNO-BN, pasai pa hang tak marahkan langsong UMNO-BN dalam blog tu..??? Awat, dah termakan budi..??? Blog PR yang boh cerita kurang sahih kata calon hang tu di taja, hang melenting lebih nooo...dah tu boleh pulak hang fitnah PKR ada terima dana dari orang luaq negara..mana hang dapat bukti dan fakta ni hah..??? Hang pun hentam jugak kaaa..???? OOiiiii...jawab laaa...berengsettt...

Related Posts with Thumbnails