Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

14.11.08

Minyak Di Pasaran Malaysia WAJIB Turun Di Bawah Paras RM1.92 Seliter...!!!


Hari ini harga minyak dunia sudah mencecah bukan lagi paras $70 USD setong...tetapi sudah berminggu mencecah di bawah harga $65-60 USD setong....harga minyak kita di pasaran sepatutnya sudah turun di bawah paras harga RM1.92 seliter...tetapi menteri rambut putih dgn selumbernya menipu rakyat terutamanya mereka yang taksub dgn UMNO...kepala hotak berselut hanya fikirkan projek tebas rumput,cuci parit & longkang...tetapi kepala hotak depa yang tak di cuci dgn statement bengong Menteri UMNO nih...



Bukan itu saja....rakyat malaysia yang menyokong atau taksub dgn parti UMNO...lupa bahawa kita negara pengeluar minyak....minyak yang banyak dgn pelaburan bijak petronas dgn membuka pelaburan hingga luar negara...sepatutnya rakyat negara kita tidak di cengkam dgn kenaikan yang menyebabkan semua golongan dari atasan hingga bawahan membayar kenaikan minyak serta harga2 barang keperluan dgn kesan jangka panjang tidak di sedari oleh semua pihak apabila golongan kapitalis (pemodal besar) ini mengaut keuntungan yang berlipat ganda hasil kenaikan bahan bakar itu...Bila Naik harga Minyak takmahu pikir rakyat terbanyak...bila nak turun,kerajaan pikir Peniaga Stesen Minyak & Kapitalis (Pemodal Besar)...ADILKAH macam ni?


Kita juga ada menyaksikan dakwaan Datuk Seri Anwar Ibrahim mengenai harga minyak naik mendadak hanya bersifat sementara walaupun di sangkal oleh menteri air liur saberi chik...hari ini sudah terbukti,tetapi mereka juga lupa sebab lumpur2 di dalam kepala mereka masih ingatkan projek longkang & parit....ibu2 tunggal & org2 kampung masih mengharapkan kain batik & pelikat dari UMNO sewaktu kempen pilihanraya...hinggakan tidak memberi ruang kepada akal & minda mereka berfikir secara waras...


Wujud juga media perdana & cybertrooper BN yang memutar belit fakta2 pemimpin pakatan rakyat serta menyanggah beberapa isu bagi melupakan rakyat yang kepala hotak penyokong UMNO yang berselut lagi jijik dgn pemikiran sempit....terutamanya isu2 mengenai perkauman,agama & lain2...walhal,merekalah yang memusnahkan semuanya....bahasa melayu...hancur....islam hanya nampak pada acara tahunan tilawah & sambutan maal hijrah...lain2 hancur dalam senyap...


Kelmarin,bekas perdana menteri yang mereka sanjung dulu sampai skrg sudahpn mengeluarkan kenyataan bahawa dalam perlembagaan Perdana Menteri Malaysia tidak semestinya MELAYU...mana dia pemimpin2 UMNO yang sibuk bertumbok,baling kerusi dalam Mesyuarat UMNO & Berdemo bila kerajaan baru PR pulau pinang nak hapuskan DEB,yang telah terhapus pada awal 90-an serta mempelbagaikan bahasa papantanda di kawasan perlancungan.....mana mereka ini...di mana mereka ini? WOI UMNO!!!!


Melayu Mudah Lupa? Melayu Sudah Lupa? Melayu Buat2 Lupa...atau memang hampa puaka2 yang hanya jaga perut,serta bawah perut...penting diri...mulut bagaikan najis melaungkan HIDOP MELAYU....walhal kamulah pelingkop AGAMA,BANGSA & TANAHAIR...aku cabar orang2 UMNO....jgn nanti berdalih kata madey nyanyok sudah...aku dh jemu dgn alasan paklah tido,mahadey nyanyok...apa bezanya Najib-skandal yang bakal di tabalkan UMNO sebagai PM yang ke-6?



Aku harap,kalau minyak masih tidak turun....Sebelum atau pada perhimpunan Agong UMNO nanti...rakyat akan Bangun Dengan Kekuatan ker Pejabat2 YB BN nyatakan hasrat menolak kepimpinan yang ada serta menyokong pembentukan kerajaan baru Pakatan Rakyat...



-sumber dari weblog malaysiabiz-aloha & lain2 tu pandai2 la korang baca...

1 ulasan:

jejaka comel berkata...

habis semua gambar hang bagi terbalik...adus..
nasib baik bendera PRK dan PAS hang tak blh bg terbalik.
bendera DAP bagi terbalik pun susah juga,dah naik ke langit roket kena pusing balik ke bumi juga..................

ikut suka hang...gmbr komtar tak mau bg terbalik ka

Related Posts with Thumbnails