Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

14.3.10

“Saya bukan pengkhianat”...

GEORGETOWN - Ahli Parlimen Bayan Baru, Datuk Zahrain Mohamed Hashim tidak gentar kepada tekanan ahli Pakatan Rakyat (PR) agar melepaskan jawatan itu setelah keluar daripada Parti Keadilan Rakyat (PKR) sebulan lalu.

Beliau yang kini menjadi wakil rakyat Bebas menegaskan tidak perlu berbuat demikian kerana dipilih oleh pengundi Bayan Baru dan ahli PKR atau PR tidak berhak mempertikaikannya kerana ia bukan isu parti atau politik.

"Ada yang anggap saya sebagai pengkhianat kepada pengundi Bayan Baru apabila keluar PKR. Itu bukan satu kebenaran.

"Jika saya meletak jawatan sebagai Ahli Parlimen, barulah saya boleh dianggap mengkhianati pengundi," katanya kepada media selepas melawat dan memberi sumbangan kepada mangsa kebakaran di Sungai Nibong Tengah di sini, semalam.

Menurutnya, ahli PKR janganlah terlalu bangga atau mendabik dada kononnya kemenangan yang dikecapi dalam pilihan raya umum lalu disebabkan mereka kuat atau mendapat sokongan rakyat.

"Dalam pilihan raya lalu, saya mendapat 27,000 undi. Ia bukan semata-mata atas nama PKR atau saya sendiri tetapi pada masa itu rakyat marah pada UMNO. Ini salah satu faktor saya atau PKR mendapat begitu banyak undi. Ini perlu difahami oleh ahli PKR.

"Ingin saya tegaskan bahawa rakyat mengundi bukan disebabkan mereka sayang sangat kepada PKR tetapi kerana marah dengan UMNO. Selain itu, saya diberi undi berdasarkan khidmat dan pengorbanan saya kepada penduduk Bayan Baru ketika memegang jawatan Pengerusi PKR Pulau Pinang," katanya.

Sungguhpun begitu, beliau akan tetap memperjuangkan kebajikan penduduk Bayan Baru dari segi pembangunan dan ekonomi yang seimbang kerana itu menjadi tanggungjawabnya.

"Apa jua rintangan, saya tetap meneruskan tanggungjawab sebagai ahli parlimen untuk menyuarakan suara rakyat di parlimen atau mana-mana pihak lain. Saya akan jaga semua tanpa mengira mereka menyokong saya atau tidak.

Ditanya sama ada sedia menerima tawaran UMNO atau BN, beliau berkata tidak kerana masa kini UMNO pun bermasalah dan ia jelas dalam pilihan raya lalu.
- Sinar Harian


* p/s - adoiyaii..!!! hang bukan pengkhianat? abeh tu sapa pengkhianat? pengundi Bayan Baru yang pengkhianat? enna daa batchaa...? soru elek, putu paelekk...citt..ammakk.. enna sorey batchaa...???

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

2 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

Jawapan standard yang keluar dari setiap pengkhianat , katak , balachi dan firaun !

najis'angLatoya.. berkata...

kalihamput punya zahrain...nak tolong rakyat konon...dah kena maki baru cakap nak nak tolong rakyat...sebelum ni mana dia pi,turun padang pun tak pernah..

Related Posts with Thumbnails