Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

4.1.09

OIC Di Bidas Hanya 'Peluk Tubuh'...


PULAU PINANG, 4 Jan (Hrkh) Timbalan Ketua Menteri 1 Pulau Pinang, Mohamad Fairus Khairudin membidas Persidangan Negara-negara Islam (OIC) yang tidak tegas langsung membantu tangani serangan Israel terhadap Palestin malahan sekadar melihat dan berpeluk tubuh.

Beliau dalam satu kenyataannya kepada Harakahdaily menyelar OIC sampai saat ini belum bertindak sesuatu untuk membantu sumber kewangan khususnya bagi meringgankan kesengsaraan Umat Islam di sana yang rata-ratanya daif.

"OIC hanya pandang saja dan tidak lagi menghulurkan bantuan sebagaimana yang diperlukan. Sikap inilah yang membuat Israel bertambah ghairah melakukan kekejaman kerana mereka tahu Umat Islam tidak satu hati, " ujarnya.

Menurut beliau lagi, keengganan Mesir dan Jordan membuka pintu sempadan kepada rakyat Palestin juga menjadi faktor utama kenapa Israel bersikap megah dan berani bertindak sedemikian rupa.

Beliau pasti rakyat Pulau Pinang juga tidak dapat menerima tindakan jahat dan bacul rejim Yahudi yang membunuh Umat Islam di saat-saat menjelangnya Maal Hijrah 1430 semata-mata kerana mahu memburu kepimpinan Hamas.

Bagi mencapai hasrat penentangan itu maka rakyat Pulau Pinang seharusnya memboikot semua barangan Amerika yang terang-terangan memberi keuntungan ekonomi pada Israel.

"Boikot barangan Amerka bererti membunuh ekonomi Israel maka laksanakanlah untuk menyelamatkan umat Islam di Palestin, " tegasnya yang juga Exco Hal Ehwal Agama, Pembangunan, Keusahawanan dan Koperasi, Penerangan dan Perhubungan Masyarakat Negeri Pulau Pinang. - azm_




[Cehh..apa la depa ni OIC atau Ooo..I..See..ok,ok.. Tak Reti ka atau ngok sangat pasai isu serangan maha Zalim askar Israel Laknatullah ke atas Bandar Gaza di Palestin SENYAP MEMBISU SERIBU BAHASA saja..??? Penganiayaan dan pencabulan hak asasi manusia tuu..!!! Sama dan lebih kurang la dengan PBB (mungkin Perang! Bagus Bagus..) cuma Tunggu dan lihat saja.. Dah tak reti nak buat keja..Turun, bagi orang lain buat kejaa..yang tu pun tak reti kaa..??? Apa Punya Turr Laa...]

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails