Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

23.1.09

Malaysiakini: TM ni apa dia?? Taik Minyak ka Telekom Mesia..?? Alo! Allo..!!

Salam...

Syarikat konglomerat tanahair yang menyediakan perkhidmatan talian hayat seantero malaya, apa nama..?? TM, tm?? Cukop la meloyakan dengan tindakan ingin mengambil tindakan undang-undang terhadap seorang pengguna yang telah memindah milik nama dari pemilik lama kepada nama beliau. Baki dari akaun lama atas nama arwah bapa si pengguna baru masih ada..

Tetapi jumlah yang begitu kecil, iaitu cuma 31.55 ringgit malaysia sahaja, tidaklah sampai menjangkau puluhan ribu mahupun jutaan ringgit, tetapi bersikap adil lah sikit..

Dengan jumlah HUTANG itu, cuma terlewat 3-4 hari sahaja dari tarikh yang sepatutnya PERLU di bayar hutang itu, pengguna baru ini telah juga menerima NOTIS pembayaran akhir dari syarikat konglomerat ini beserta AMARAN akan diambil tindakan undang-undang jika GAGAL menjelaskan bayaran sebanyak 31.55 itu..



Malah tidak sampai seminggu dari NOTIS amaran itu, si pengguna baru dan keluarga beliau dikejutkan dengan penerimaan satu surat berwarna merah, NOTIS dari syarikat pihak ketiga (3rd party company) bagi pihak syarikat ini ataupun syarikat guaman, yang meminta supaya dilunaskan SEGERA jumlah hutang tertunggak yang masih pun belum menjangkau sebulan mahupun setahun...!!!



Sampul yang ditulis dengan 'mesej' ini telah di temui oleh seorang pegawai pos yang bertugas untuk mengasingkan surat-surat dari sebuah peti surat utama. Pengguna ini ingin menge'pos' kembali kepada pihak konglomerat untuk menyampaikan mesej ketidakpuasanhati..


Namun berbeza pula dengan tindakan dari seorang mantan Menteri Kabinet Mesia sebelum ini, yang terpampang bil penggunaan telefon rumah/pejabat beliau yang tunggakan melampaui batasan, tetapi tiada langsong tindakan malahan makin menimbun jumlah penggunaannya. Kenapa tak dipotong..?? Sebab dia menteri..?? Kebal..??


Apa ni..??? Kenapa boleh ada sistem ' DOUBLE STANDARD ' camni..???




link pautan untuk penilaian anda semua...

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails