Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

14.12.08

Sambungan Dari Nasi Terbuang Di Bukit Antarabangsa..



Siapa Betul, Siapa Tak Betul...

Dari blog Perisik Rakyat

Kat bawah ni ada 2 email yang aku dapat aduan dan jugak respon pasai Tragedi Bukit Orang Kaya... 2-2 menarik, aku tak reti nak komen, ntah mana 1 betul, ntah mana 1 tak betul pun aku tak tau... yang aku tau, orang kaya ramai yang sombong... yang tak sombong lagi ramai, tapi imej jadik rosak pasai ada segolongan yang kaya bawak taik...

Contohnya aku quot dari email kat bawah "Disebabkan mereka kena turun bukit dan melalui semak dan tahu ada makan yang lebih baik dibawah, mereka buang makanan-makanan berbungkus tersebut dikawasan pembuangan sampah haram".

Ni kerja orang gila... dalam kesusahan pun ada lagi yang perangai mengalahkan perangai anak anjing baghu beghanak.

Tak nak komen panjang-panjang dah sebab aku menyampah ngan peghangai orang kaya bodoh sombong... baca email kat bawah dan balasan skali.

Balasan email dari keduak abu.

  • Salam,
  • Berdosa kita buat fitnah. Jika tak tahu cerita jangan mereka cerita.
  • Tanya orang yang ada di atas sana memberikan bantuan kemanusiaan.
  • Di atas sana tak timbul soal siapa beri apa dan kepada siapa.
  • Saya salah seorang petugas yang berhujan berpanas hingga ke hari ini.
  • Apa yang dapat saya lihat sejak hari pertama, Air mineral pun ada lambang PKR.
  • Tulis besar-besar sumbangan drp sipolan dan sipolan dan juga lambang PKR.
  • Apa motif mereka jika menderma pun nak heboh-hebohkan daripada siapa.
  • Untuk maklumat semua, nasi tersebut dibawa turun oleh penghuni rumah yang berdekatan yang diterima oleh mereka untuk makan tengahari.
  • Disebabkan mereka kena turun bukit dan melalui semak dan tahu ada makan yang lebih baik dibawah, mereka buang makanan-makanan berbungkus tersebut dikawasan pembuangan sampah haram.
  • So jika tak tau cerita janganlah mengada-adakan cerita.
  • Tak habis-habis nak berpolitiking.
  • Semuanya nak salahkan orang lain.
  • Jika benar orang sebelumnya salah, tanya diri sendiri APA YANG TELAH PKR LAKUKAN UNTUK MEMBETULKAN KESILAPAN TERSEBUT SEBELUM BENCANA TERJADI SEPERTI DI BKT ANTARABANGSA.
  • Kejadian-kejadian ini jelas membuka pekung didada PKR dan penduduk BKT Antarabangsa tahu cerita sebenarnya.
  • Semoga kita berbakti kepada bangsa dan negara tanpa berkira-kira.
  • Salam

Nah... sekarang sape nak sahkan mana satu betul, mana satu tak betul?

Orang kaya dapat bantuan penuh, pencacai yang luang masa dok tolong puak-puak kaya (anjing tersepit) dok bertelagah... hat untung orang kaya, hangpa yang dok kalut tolong depa sampai tak sempat nak sambut raya, tinggal anak bini dekat rumah, berpanas-berhujan telingkup dek diskriminasi sesama-sendiri...

Orang kaya yang hangpa bantu bagai nak gila, dok lepak hotel sambut raya macam biasa... sapa anjing sapa tuan anjing?

Sebab tu orang tua dah habaq dalam peribahasa - melepas anjing tersepit.

Anjing yang hangpa lepas bebas, sebelum blah sempat dia kekah korang, yang tolong lepas anjing yang tersepit tu sampai la ni dok gaduh saling salah menyalah. sorang kata hang salah pasai lepas anjing tu, sorang lagi dok kata hang salah pasai lepas anjing tu.

Donia, oh doniya...

Jangan lupa baca artikel [ini] dan [ini].

Posted by Topengperak_Xinwugi at 10:10 AM

1 comments:

Anak Perelih said...
bukan air mineral tu lebihan pilihanraya dulu... memang la ada lambang PKR... cuba fikir... sempat ke tempah air mineral dalam masa beberapa hari ni?


[Hhmmmmm....ini maciam pun ada kaa..??? Tepuk dada tanya selera, tapi kalu aku...hmm..takdak selera lahh..ampeh betoii...pi tolong orang yang susah kena banjir ka, fakir miskin tak makan ka, anak-anak yatim yang keciciran ka...Lagi baguih, tak sakit ati...awat lak masa banjir besaq aritu nih di JOHOR takdak sapa nak tolong punya hebat camnii..??? Dan TV3 suku tak pulak buat FOOL COVERAGE penyampaian bantuan mangsa banjir besaq tu..yang lagi sempoi lak, Pee-Emp Mesia masa tu pi makan angin kat Australia siap naik kapai layaq lagii... Ada sapa2 marah2, buat DEMO pasai pak lah tu tak turon jengok mangsa2 banjir..????? Habaq mai sat kat aku....]

5 ulasan:

abdrahim kassim berkata...

Labu,

Jangan kiralah lambang apa. Awak perlukan air. Telan ajelah apa yang orang bagi. Dah orang bantu banyak songe pula. Memang tidak sedar diuntung.

Topengperak_Xinwugi berkata...

salam hijat & abdrahim kassim - puaka-puaka kaya-kaya ni bila dh nak mampus pun agaknya memilih malaikat mana yang boleh ambik nyawa depa.

makin lama aku makin meluat dengan perangai keparat-keparat ni.

pengajaran - jangan tolong orang kaya selagi depa tak melutut mintak tolong!

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

salam...

cam perumpamaan melepaskan anjing tersepit tu memang paling TEPAT laa...hah la, sebelum ni geng2 keparat,kekarat yg dok ataih bukit tu mana nak pikiaq sapa kerajaan negeri,silap2 ari bulan undi aritu pun tak pi ka apa...bukan boleh harap...

dah dok tumpu bisnes,apa barang nak undi2 semua..buang karan saja...tup tup mai kena bencana alam camni...melalak la pulak mintak tolong..dah tolong di komplen tu,komplen ni...tak mati tu dah kira besaq rahmat la tuu..

dipanjangkan usia utk bertaubat pada yang Maha Esa...masih tak sedaq2 diri tu...jadah apa ntah puak nih.... senang cakap laa...PI MAMPOIH LA KAT HANGPAAA....!!!

Tanpa Nama berkata...

salam,ijat....
ana rasa Allah nak beri kita peringatan,jangan ingat kita bebas dari gempa bumi,kita tak akan ada rumah ranap,kehilangan nyawa..bencana alam..yang diatas ingat2 sama yang dibawah...jadikan ianya iktibar...

Tanpa Nama berkata...

salam hijat,
ya...ini semua peringatan untuk kita.Allah maha kuasa....

Related Posts with Thumbnails