Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

16.12.08

Harga Petrol, Diesel Di Pasaran Turun Lagii...!!!


Salam....

Aku cam malas ja nak updet pasai harga minyak dan diesel ni...sat turon 15 duit, lepaih tu 15 duit jugakk...lepaih tu sekupang..dan sekupang jugakk...naik aritu ingat tak ingat mencanak yang melampauu... Dah tu gah la statement di media Arus Perdana depa dan seantero Malaya yang penurunan kali ke-7 sejak Ogos 2007... Piii rahhhhhh.....

Siam dengan Singapura yang impot minyak nu dah turunkan harga dipasaran depa berapa kali dah sejak tahun sudah dan harga pun lagi morah dari Mesia yang pandai kira2 ekonomi kononnya....Pasai tu la ni tak kalot dah pasai kes seludup minyak petrol mahupun diesel di sempadan, minyak depa lagi morah dari sini..nak gadoh apa..???

Menteri di Kementerian Perdagangan Dan Hal Ehwal Pengguna, yang rambut putih tu...dok berbelit2 lidah dia..ataupun dia ni adek beradek bewak ka apa aku tak tau la pulak...atau LIDAH BERCABANG..??? Sat mula dia kata duit subsidi akan terus diberikan untuk menampung harga pasaran minyak yang stabil.... Tiba-tiba bebaru ni kat Bayan Baru, P.Pinang sempena kempen Penurunan Harga di Pasaraya Sunshine dia kata.. "Subsidi hanya diberi apabila harga berada pada paras yang tinggi bagi membolehkan pengguna mempunyai sedikit duit poket untuk berbelanja dan merancakkan kitaran ekonomi domestik tetapi jika harga sudah rendah, tidak perlu lagi diberi subsidi," katanya.


Akai ada kaa...???? Dah tu harga gas masak (LPG) naik mencanak aritu ni masa minyak naik sampai 7 kupang...sikit pun tak berganjak harganya turun... Sama la jugak dengan tarif elektrik yang dengaq ura2 KERAjaan tak mau 'review' atau kaji dah untuk turunkan rate tarif tu.... Cilaka boleh la depa nii... rakyat nak mampoih kat bawah ni hangpa bukan nak ambek tau... Hangpa lain laa..semuanya boleh klaim sampaikan tisu poket 2 kupang pun boleh klaim.... Toya Betoi...!!!!

6 ulasan:

Tanpa Nama berkata...

la senang kita kayuh gerek(basikal) baru kluar peluh!!kalu nk p jauh bas kan ada tapi sistem bas pun macam kalihamput!!!sapa yang incharge hah??

ahmadzamharel berkata...

hahaha!!!standard lah kawan macam penyakit darah tinggi naik cepat turun pelan2 menteri ni mesti amik formula ni takpun dia pengidap darah tinggi??

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

salam Tanpa Nama...

tak payah la kita gadoh sapa yg incharge sapa yang pegang tu pegang ni...biaq la CM Penang pikiaq..pandai2 la dia pikiaq...

ni semua gara2 masih ada pegawai dlm kerajaan seperti pengarah,timbalan pengarah masih org lama yg otak dok karat gilar..payah ooo..ingat senang kaa..???

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

salam ahmadzamharel...

bukan menteri rambot putih ni ada penyakit darah tinggi..dia nia aku agak ada penyakit meroyan 15duit..dengan sekupang..mungkin dia penah p berubat 'utang' tak bayaq lagi sekupang,15duit kott..

darah tinggi dia takdak, kencing tinggi darah kelat mungkin ada kott...

albinjayie berkata...

bukan setakat gas tak turun, badan + aku pun tak turun gara2 terkejut lagi masa minyak naik dulu, brg mahai kena la makan angin nasi dgn garam, perut sebu darah masin.

Hijat Panjang @ Penang. berkata...

salam imi albinjayie...

hahahahaha...badan hang naik tak turon2...bela badan ka perot..???

hahahaha...harapan kita agar pak lah n de gang turon la senang sikit kott...dah lama dahh depa nii...51 taun dok gasak ingat tak ingat...

tak bagi can langsong din binjai aihhh....dia pun nak cari makan jugakk...hehehehehe

Related Posts with Thumbnails