Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

24.12.08

Memalukan: Media Arus Perdana Takut Untuk Buat Laporan Berita Penyertaan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan Ke Dalam PAS..!!!

media-media 'penakut'...


KUALA LUMPUR - Sungguh memalukan bila banyak akhbar arus perdana seolah-olah menyembunyikan fakta penting yang berlaku hari ini. Berita berkenaan penyertaan Ketua UMNO Bahagian Petaling Jaya Selatan serta pimpinan UMNO cawangan dan bahagian itu menyertai PAS langsung tidak dilaporkan sebagai berita terkini akhbar terbabit edisi internet.

Walhal, berita kemasukan Kapten (B) Datuk Zahar Hashim itu telah dimaklumkan kepada media dalam satu sidang khas yang diadakan hari ini. Dalam kebanyakan media arus perdana langsung tidak disentuh berita tersebut.

Apakah ini bermakna kerajaan UMNO dan Barisan Nasional takut dengan "tamparan hebat" yang mereka hadapi sekarang..??? Sesuatu yang amat membanggakan apabila seluruh jentera UMNO Bahagian dibubarkan untuk bersama Pakatan Rakyat. Mungkinkah ini bakal memalukan pemimpin kerajaan, lantaran itulah berita berkenaan sengaja tidak dihighlightkan oleh mereka.

Mungkin, mereka gusar rakyat akan melihat semua ini sebagai satu petanda kejatuhan UMNO dan BN itu sendiri sebenarnya. Justeru itu kami juga amat hairan dengan tahap "profesionalisme" media terbabit dalam melaporkan isu-isu berkaitan.

Apa yang jelas dapat dilihat, media arus perdana lebih seronok memperkatakan tentang Mahalingam Dipecat Sebagai Bendahari Agung MIC dan Gerakan Bantah Pendirian PAS Mengenai Hudud. Kami amat terkejut dan teruja dengan senario ini. Apapun kami faham bahawa laporan tersebut sengaja disembunyikan oleh kerajaan bagi menjaga "air muka" mereka yang kian tercalar sejak akhir-akhir ini sebenarnya.

[Terkadang, kami pun naik hairan kenapa sampai begini jadinya mendia arus perdana. Apapun, kira tunggu malam ini apakah media yang lain akan menyiarkan berita berkenaan dalam slot berita masing-masing. Rakyat sengaja mahu diperbodohkan dan dihalang daripada mendapat berita yang tepat dan terkini tentang senario politik tanahair. Mereka ingat rakyat boleh diperbodohkan sewenang-wenangnya. Walhal mereka akhirnya berjaya mendapatkan maklumat tersebut menerusi saluran media siber yang ternyata lebih telus dan berani melaporkan isu yang berkaitan. Apakah zaman kegelapan UMNO dan BN kian hampir?].

-dari PahangDaily

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails