Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

21.8.09

Marhaban Ya Ramadhan... ~ malaysiakini


SELAMAT MENYAMBUT

BULAN RAMADHAN AL MUBARAK...

SEMOGA PUASA KITA DI TERIMA ALLAH ...AMIN



Do'a malaikat Jibril menjelang Ramadhan " "Ya Allah tolong abaikan puasa umat Muhammad, apabila sebelum memasuki bulan Ramadhan dia tidak melakukan hal-hal yang berikut:

* Tidak memohon maaf terlebih dahulu kepada kedua orang tuanya (jika masih ada)

* Tidak berma'afan terlebih dahulu

antara suami isteri
* Tidak bermaafan terlebih dahulu dengan orang-orang sekitarnya.


Maka Rasulullah pun mengatakan Amin

sebanyak 3 kali.

Dapatkah kita bayangkan, yang berdo'a adalah

Malaikat

dan yang meng-aminkan

adalah Rasullullah dan

para sahabat, dan

dilakukan pada hari

Jumaat.


Oleh itu saya terlebih dahulu memohon ampun dan maaf jika saya ada berbuat kesalahan, baik yang tidak di sengaja mahupun yang di sengajakan, semoga kita dapat menjalani ibadah puasa dengan khusyuk, diberkati dan dirahmati Allah S.W.T, insyaAllah.

SELAMAT MENJALANKAN

IBADAH PUASA



--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

3 ulasan:

daaksaytunk berkata...

Posa kita InsyAllah diterima Allah, amalan lu yang letak gambar tew kat atas tew tak taula Allah terima tak..kutuk orang tew ngan gambar, orang tew ada kutuk lu ka? bulan baik ni buangla segala amalan lu tew..takat nak kutuk polisla, sprmla, tapi bila lu tersepit, polis gak lu cari.. Sempena bulan Ramdhan ni, gua doakan semoga Allah bukakan ati lu..AMIN.

Hijat Panjang... berkata...

macamana pulak lu tau posa lu diterima Allah s.w.t??? Lu punya sikap buruk sangka dan amalan wajib lu dah kira OK ka ??? Jangan cakap pandai saja kawan... Tepok dada tanya iman lu tu dulu...

Tanpa Nama berkata...

Ini hadis palsu lah. Mana perawinya.

Related Posts with Thumbnails