Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

19.7.09

Tun Dolah Telah Bersuara... Mansuh I.S.A ~ malaysiakini


PAK LAH SARAN MANSUHKAN ISA - malaysiakini

Dua minggu sebelum demonstrasi besar dirancang bagi membantah Akta Keselamatan Dalam Negeri (ISA), mantan perdana menteri meminta kerajaan menimbangkan untuk memansuhkannya.

Abdullah Ahmad Badawi berkata ISA memberi kuasa yang besar serta skop yang mungkin terlalu luas untuk pihak berkuasa menentukan apa yang boleh dianggap sebagai ancaman keselamatan, lapor Bernama.

"Sebagai (bekas) menteri dalam negeri, saya telah menandatangani banyak penahanan tanpa perbicaraan di bawah ISA dan dengan kerajaan hari ini ingin pula mengkaji semula keberkesanan serta impak ISA, saya berasa terpanggil untuk memberi pandangan ikhlas mengenai akta ini.


DARI TUKAR TIUB 2504


Saya Hishamuddin Rais berasal dari Jelebu Negeri Sembilan – warga negara Malaysia - adalah salah seorang yang telah ditahan dibawah ISA.

Penahanan saya telah ditanda tangani oleh Abdullah Ahmad Badawi.

Surat Perintah Tahanan Akta Keselamatan Dalam Negeri itu masih tersimpan sebagai bahan sejarah dan harta yang akan saya turunkan kepada anak cucu cicit saya.

Kertas sekeping ini adalah harta sejarah yang saya amat-amat berharga dalam hidup saya.

Number angka saya di Kem Tahanan Kamunting ialah 2504.

Inilah nama yang akan terus saya pakai hingga ke bila-bila.


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails