Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

1.3.10

Fairus Keluar PKR, Tapi Masih Ahli AmeNo...



oleh al-brangi..

Beliau hanya seorang 'welter-weight'. Tidak banyak kontroversi, tidak banyak cakap dan jenis ikut kata, bila disuruh berundur, dia berundur dengan bermaruah, tidak seperti 'senior-senior' yang lain.[sumber.]

Apa untungnya UMNO memilikinya?

Tiada untung apa-apa. Beliau tidak pandai ber'pidato' seperti Raja Kotak atau ber'khutbah' seperti Kulim Bandar Baru jauh sekali. Beliau tidak pandai ber'kelentong' macam si-Katak Bayan Baru.

Takkan tak ada untung langsung?

Adalah sikit-sikit. Mungkin naik dalam satu dua 'hoon' KPI Presidennya. (Kalaulah diukur mengikut jumlah pembangkang masuk UMNO.)

Apa ruginya PKR kehilangannya?

Tiada rugi apa-apa. Beliau telah pun meletak jawatan ADUN Penanti dan PKR berjaya mengambilnya semula.

Takkan tak ada rugi langsung/

Adalah sikit-sikit. Mungkin turunlah satu dua 'hoon' KPI Penasihatnya. (Kalaulah diukur mengikut jumlah ahli meninggalkan PKR)

Ahli masuk dan meninggal parti satu fenomena biasa. Kalau mereka merasakan 'langit'nya lebih cerah di mana-mana, silakan. Jangan menyusahkan parti lamanya. Keluarlah dengan berhemah dan secara terhormat dan kalau dia ada memegang amanah (jawatan ADUN atau Ahli Parlimen) parti lamanya, silalah dengan 'gentleman' lepaskannya.

Kesetiaan seseorang tidak boleh dipaksa-paksa atau dibuat-buat, ia datang sendiri daripada seorang yang memilik maruah dan iman.

al-brangi



--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails