Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

19.3.10

Blog PerakExpress Dah Kena Hack...???

"Error establishing a database connection"

Itulah mesej yang tertera apabila gua cuba akses blog PerakExpress sejak dua hari lepas, pada mulanya gua ingatkan Bro. MSK buat renovation/upgrade blog dia. Sejak terkantoi dengan gua apabila perjumpaan dalam terang antara MSK dan Dr. Abdul Wahab Arbain tempohari, itulah pertemuaan terakhir kami… ha..ha..ha…

Apabila sampai hari ini status blog PerakExpress masih macam tu jugak… timbul pulak tanda tanya pada gua… takan renovate blog sampai 2 ke 3 hari… tak masuk akal ni…, sebentar tadi gua pun mesej MSK..
"Salam bro, gua tak boleh akses blog perakexpress sejak semalam, adakah dalam proses kemaskini blog atau ada masalah lain?"

MSK jawap "Ada masalah. Problem kat server cyberjaya. Host tengah check. Dia kata bukan salah server. Website lain semua ok. Perakex saja yang kena."
Itulah antara mesej kami berkaitan blog PerakExpress, banyak juga sms antara kami tadi tapi semuanya sensitive… tak boleh cerita… termaktub bawah akta OSA Blogger… ha..ha..ha….

Biar Rais Yatim garu kepalanya yang rambut jarang2 sehelai tu…. Finin2… ada ke…akta OSA blogger…? Kalau dia cari dalam Perlembagaan Kerajaan Maya Rakyat mungkin berjumpa kot… ha..ha..ha…. Nizar dan mereka2 yang terlibat pasti senyum jer… sambil cungkil gigi… nostalgia tu…..

Walau apa pun MSK masih bersangka baik dan masih mencari penyelesaiannya…., bagi sesiapa yang handal dalam urusan IT dan mengaku kehandalan mereka lebih bagus dari programmer imported dari Bollywood tu…. sudi2 kan lah diri membantu sahabat kita nih….

Dalam pada itu… pesanan gua kepada semua sahabat blogger di luar sana…. Berhati2 dengan blog masing2, Berkemungkinan serangan sudah bermula…..

Gua cadang... nak suruh MSK buat Solat Hajat la…., kalau doa MB Mahkamah boleh makbul… takan doa MSK tak boleh kot…. dengan syarat kena jemput Mufti Perak jadi Imam…. baru termakbul doa… hahahahaaaa…

- IkutSukaAku - Isa

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails