Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

3.2.10

Semoga Rohnya Dicucuri Rahmat ~ Al-Fatihah..

(sisipan gambar di upacara pengkebumian Allahyarham ayah Sharpshooter di Tanah Perkuburan Islam Permatang Damar Laut)

Salam...

Menerima perkhabaran, rakan bloggers Sharpshooter @ Din Binjai, telah kehilangan ayahanda tercinta, kembalinya ke Rahmatullah pada awal pagi Isnin, 1hb Februari 2010. Allahyarham Tuan Haji Ahmat berusia 59 tahun telah terlantar sakit hampir 13 tahun.


Penderitaan yang dialami Allahyarham adalah akibat insiden ditimpa 'cold-room' [pautan cerita ada DI SINI & juga DI SINI] di Kampung Binjai, Pulau Pinang serta penyakit kronik bersangkutan yang gagal diubati sehinggalah Allahyarham menghembuskan nafas yang terakhir.


Salam Takziah dari saya kepada seluruh kaum kerabat serta keluarga Sdr.Din Binjai a.k.a Sharpshooter. Semoga banyak bersabar dengan dugaan didunia atas kehilangan insan tersayang, ayahanda beliau.


Peristiwa dalam bulan Februari, secara tidak sengaja terlintas diingatan saya dan mungkin InsyaAllah akan kekal dalam ingatan hingga bila-bila selagi hayat iaitu pada tanggal 19hb Februari 2008, saya telah kehilangan insan tercinta dalam keluarga, iaitu ketua keluarga, abah saya, Allahyarham Tuan Haji Jamaludin yang telah menghembuskan nafas terakhir di wad kenser Hospital Besar Pulau Pinang.


Bulan Februari mengungkit kenangan, yang amat menyentuh hati dan jiwa kerana pada malam akhir sebelum arwah abah meninggal, sekitar jam 2.30petang 19hb Februari '08 iaitu pada 18hb malam, saya mengambil cuti dari bekerja untuk menemani arwah di wad kenser tingkat 2 Hospital Besar Pulau Pinang.


Sepanjang malam arwah tidak melelapkan mata dalam keadaan pada kata orang 'nazak', nafas tersangkut-sangkut, saya juga sepanjang malam tidak melelapkan mata sambil memicit-micit seluruh tubuh badan arwah yang pada ketika itu sudah bentan-bentan dan bengkak dengan air yang dimasukkan ke tubuh badannya sedang berlegar hanya disekitar bawah kulit sahaja, (jika dicucuk untuk ambil darah untuk sampel, akan keluar air glukos selepas itu meleleh-leleh..) tidak dapat diproses oleh buah pinggang akibat kegagalan organ itu yang dijangkiti kuman. Tidak lekang juga dibacakan surah Yassin tatkala memicit-micit tubuh arwah.


Rakan bloggers ketika di tengah malam itu, Usop Sontoroyo @ Diktator Kangkung ada datang mengunjungi dan beliau ada mengatakan yang abah saya dah 'tenat'... saya seperti mengaku tak mengaku saja...pasrah... Sedih yang amat kerana sejak dari sebelum waktu Subuh hinggalah selepas Subuh, arwah seakan sedang bertempur dengan sakaratul mautnya... Hinggalah ke saat selepas Zohor, jam 2.30petang 19hb Februari, mak saya sudah berada disamping beliau, tiba-tiba nafas yang tercungap-cungap, telah terhenti.


Doktor wad yang bertugas serta jururawat mengambil masa sekitar 15minit untuk mengesahkan yang arwah sudah pun meninggal dunia dan tidak dapat diselamatkan. Saya, abang dan mak hanya mampu menangis ketika itu, kami pasrah dengan ketentuan Ilahi... Allahuakbar... Inna Lillah Hiwainna Ilai Hirojiun... Dari Allah kita datang, dan kepadaNya jualah kita dikembalikan.


Semoga Allah ampunkan dosa semua orang yang kita sayangi... Amin Ya Rabbal Alamin...


Al-Fatihah...




--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

1 ulasan:

aloha2 berkata...

Moga rohnya ditempatkan bersama insan yang soleh di syurga

Related Posts with Thumbnails