Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

26.2.10

SAH..!!! GPMS Dah Tukaq Nama...

Jangan la sampai orang kata Gabungan Pondan Melayu Semenanjung

Bernama semalam melaporkan, Gabungan Pelajar Melayu Semenanjung (GPMS) menyifatkan pelawaan pergerakan Pemuda Pakatan Rakyat (PR) sebagai sesuatu yang tidak berfaedah kerana langkah itu tidak akan mengubah nasib orang Melayu di Pulau Pinang.

Setiausaha Agungnya Zambri Mohd Isa berkata kerajaan pakatan pembangkang yang meneraju negeri itu sepatutnya menganjurkan dialog dan mencari penyelesaian kepada masalah yang dihadapi oleh orang Melayu di situ.

"GPMS berbesar hati dengan pelawaan Pemuda parti-parti pembangkang itu tetapi berdebat bukanlah cara penyelesaian terbaik dalam menangani permasalahan itu," katanya.

Apa pun, GPMS kelihatan lebih bertamadun berbanding Pemuda Umno yang dilaporkan mengoyak surat cabaran debat yang dihantar oleh Pemuda PR. Takat berani koyak surat, tak macho la. Debat la. Orang tua-tua kata, berani kerana benar.

Walaupun begitu, nampak tak jantan bila GPMS menolak cabaran debat itu. Takut nanti orang tuduh depa sebenarnya Gabungan Pondan Melayu Semenanjung. Setakat ni, saya dah dengar orang kata depa sebenarnya Gabungan Penipu Melayu Semenanjung.

Tak elok la kalau GPMS buka jalan untuk orang tuduh depa macam-macam.


- penarik beca..

* p/s - Baru sat-sat ni dapat SMS dari sorang rakan, katanya... " Info bru. Gpms negeri PP tolak surat jemputan DEBAT (tak mahu terima). "... ~ macam ni pun ada ? punya penakot pait...orang nak ajak berdebat, bukan nak ajak main congkak atau main dam ulaq... kah kah kah... apa punya gabungan turr laaa...

--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails