Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

7.4.09

Pakatan Rakyat Sapu Bersih PRK, MENANG Di Semua Lokasi... ~ malaysiakini

Dari Parlimen P.059 Bukit Gantang....

Terkini dari Larut Tin, Bukit Gantang..CEMAS !!

Keadaan kekecohan dan tegang berakhir apabila 1 van Polis meluru masuk ke tempat ceramah dan terus meminta ceramah yang sedang berlangsung pada jam 11.20 malam tadi di hentikan. Sekarang keadaan di tapak ceramah telah mula dikosongkan.

Suasana malam diantara Persimpangan Lampu Isyarat Changkat Jering membawa ke Persimpangan Lampu Isyarat Pekan Simpang dipenuhi oleh penyokong2 Pakatan Rakyat seumpama merayakan kemenangan. Di kiri dan kanan jalan para penyokong tidak letih dan terus mengibarkan bendera PAS sepanjang2 jalan.

Kesesakan lalulintas yang sangat, paling teruk berlaku si sepanjang jalan berjarak 6 km itu. 90% kenderaan yang lalu membunyikan hon sokongan kepada PR. Sangat Meriah. Sangat Mengujakan ! Andai kemenangan PAS esok, wak dapat merasakan betapa gemilang perayaan Demokrasi di Bukit Gantang ! Takbirr..Allahuakbar !!

Jalan2 utama didominasikan oleh kenderaan penyokong PAS dan Keadilan yg membawa bendera parti. Sangat jarang-jarang kelihatan kenderaan yanglalu mengibarkan bendera Umno-BN. Wow ! Ini sudah lain macam...! Wak kian teruja...! albanjari!

[TERUSKAN MEMBACA ->>]

berita pecah di bukit gantang! aku doa mudahan ALLAH memberi berkat!

menurut risikan pihak polis dan puak umno..

pas mendahului umno dengan majoriti 2000 lebih...

bancian yang mengatakan bN mendahului adalah perang saraf semata2!!!

malam ni macam2 perkara puak ni akan lakukan...

minta perhatian pemimpin dan petugas pr... jaga2 keselamatan kawasan..

puak ni akan berusaha sedaya upaya nak menakutkan pr!!!!

tolong ambik perhatian dengan berita pecah ini !!!!

Dari DUN N.25 Bukit Selambau...

Hantu...Hantu....Bukit Selambau - malaysiakini

Terkini : Sebentar tadi Skuad AMK menahan 2 bas yang dipercayai pengundi hantu di Kuala Sin Bukit Selambau,maklumat terkini masih di tunggu di pusat media AMK

Terkini : Bas di sorokkan dalam kebun getah di kampung Jerai, penumpang telah masuk ke dalam kampung 1.20am

N25 Bukit Selambau :Terkini!!!!!! Gambar sekitar ceramah di Yayasan Aman-malaysiakini

lautan manusia seluruh pelusuk Bkt Selambau hadir untuk mendengar penerangan sebenar....





Antara Ribuan Yang Hadir Untuk Mendengar Amanat Dari Pemimpin Pakatan Rakyat

Dato Seri Anuar Sedang Berucap, Disisi Beliau Calon N25 Bukit Selambau Sdr S.Manikumar


Dato' Seri Anwar Ibrahim sedang berbual dengan Dato Zahid Ibrahim


Dato Seri Anwar Di Sambut Dengan Laungan REFORMASI!!!

Sdr Azmin Ali Sedang Berucap

Dato Zahid Ibrahim Turut Hadir Untuk Memberi Sokongan Kepada Calon Pakatan Rakyat

Dato Zahid Ibrahim Bersama Ust Badrul Amin & Dato' Zainal Abidin


Sdr Saifuddin Nasution sedang menunjukkan contoh kertas undi yang akan digunakan sewaktu proses mengundi esok


TKM P.Pinang Prof P.Ramasamy turut berceramah


Abg DSAI, Cikgu Idrus bersama seorang penyokong.


MPT PKR Cekgu Bard Sedang memberi penerangan.
Dan dari lokasi ke-3, DUN N.29 Batang Ai....
Terkini dari Batang Ai
Dilulus terbit pada Monday, April 06 @ 23:17:01 MYT oleh
TokPenghulu

Artikel Batang Ai, DPPNS - Walaupun dikatakan tidak akan ada projek 'mee segera' BN ketika pilihan raya, ternyata kenyataan tersebut hanyalah gimik politik oleh BN. tinjauan di batang ai mendapati terdapat banyak projek 'mee segera' dijalankan. seperti penurapan jalan, majlis pecah tanah, baik pulih masjid dan berbagai lagi yang segera. ianya lebih ketara apabila hari membuang undi semakin dekat.

Yang menjadi isu di Batang Ai juga adalah penglibatan Masjid di dalam PRK. Di semenanjung heboh mengatakan bahawa Masjid tidak dibenarkan membawa hal-hal politik sedangkan di Batang Ai secara terang-terangan sekeliling kawasan Masjid Nurul Huda, batang Ai diletakkan dengan bendera-bendera dacing. Tinjauan juga melihat, poster-poster calon dari PKR yang bertanding di khianati dan dicabut. Bendera-bendera PKR dicabut dan dibuang. Inilah imej pilihan raya bersih yang dikatakan oleh BN.

Siasatan dan tinjauan menunjukkan tedapat banyak kenderaan milik kerajaan negeri berada di batang ai. Ini menunjukkan tidak keadilan BN dalam menggunakan milik rakyat dengan menggunakannya untuk kepentingan mereka. Lebih mengejutkan lagi, untuk merasmikan projek 'mee segera' BN di batang ai, KM Negeri menggunakan helikopter untuk tiba di batang ai. ini jelas menunjukkan 'kekayaan sebenar' seorang KM. Penulis merasakan jika KM ini menyatakan jumlah sebenar hartanya mungkin dia adalah orang yang paling kaya di Malaysia.

Kajian juga menunjukkan, orang melayu di Batang Ai terutama di kampung melayu, batang ai, masih menunjukkan taat setia mereka kepada BN. Kebanyakan mereka adalah orang-orang yang berumur. Penulis sempat menemu ramah dengan tidak sengaja seorang penduduk di kampung melayu, beliau menyatakan bahawa beliau ingin membalas budi kerajaan kerana memberinya tanah dan kedai kecil untuk berniaga. Pemikiran mereka adalah masih di takuk yang lama. Kebanyakan yang mahu berubah adalah orang muda. Kaum yang lain pula seperti dayak dan cina, mereka mahu berubah, baik yang tua dan muda.

Hari selasa ini akan menjadi penentu sama ada angin politik sudah sampai di sarawak atau tidak. Semoga Allah s.w.t membuka hati penduduk batang ai untuk berpihak kepada Pakatan Rakyat. Insyallah....

http://penerangandppns.blogspot.com/
http://pemudasarawak.wordpress.com/

* p/s - Alhamdulillah, di semua lokasi Pakatan Rakyat telah jauh ke depan menandingi kesemua lawan masing-masing, termasuk segala serangan tektikel, perang saraf, raih undi dan siri kempen ceramah akhir malam tadi terang terangan tonjolkan KUASA RAKYAT KUASA KERAMAT, umno-bn-mic-polis-spr-samseng semuanya telah BERJAYA DIKESAN dan DITUMPAS serta akan TERUS DITUMPASKAN esok hari semasa proses Pengundian berjalan di semua Pusat Pembuangan Undi di seluruh lokasi PRK.
Kebangkitan Rakyat di semua lokasi langsung TIDAK MENGHIRAUKAN agenda propaganda JAHAT umNO-bn serta sekutu mereka menabur FITNAH dan DAKYAH songsang tentang Pakatan Rakyat di semua saluran Media Cetak mahupun Elektronik Utama mereka...Senjata itu SEMUA akhirnya akan memakan tuan iaitu memakan mereka SENDIRI. Imbauan Sejarah 2 PRK Parlimen sebelum ini iaitu di Permatang Pauh & Kuala Terengganu telah MENGAJAR umNO-Bn erti PERLAWANAN sebenar dalam PILIHAN RAYA... Hancor Lah Be-enD....!!!!!

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails