Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

7.4.09

N.25 : PKR Menang Besar Di Bukit Selambau... ~ malaysiakini

PKR MENANG BESAR DI BUKIT SELAMBAU?

HAMPIR kesemua bangsal panas di peti undi dimonopoli Melayu di Bukit Selambau dikuasai UBN. Nisbah yang memasuki bangsal panas ialah 70% UBN dan 30% PKR. Dua peti undi dalam kawasan Bukit Selambau dalam pilihan raya umum lalu pun dimenangi oleh UBN.Pengundi di kedua peti undi ini kira-kira 1,800. PKR hanya memperolehi kurang separuh daripada jumlah berkenaan. Bagaimana pun menurut pengamat perkembangan hari ini ada sedikit peningkatan, walaupun PKR kalah di dua peti undi ini tetapi boleh mengurangkan undi UBN.Sementara itu di lain-lain pusat pengundi kedudukan masih sekata. Paling jelas ialah pengundi Cina mirip kepada PKR manakala India berbelah bahagi. "Setakat ini tidak ada seorang pun pengundi Cina yang memasuki bangsal panas UBN," jelas seorang pelapor.Menurut laporan bilik Gerakan UBN, sikap pengundi Cina sukar untuk dibaca kerana mereka lebih mendiamkan diri dan tidak menunjukkan cula yang jelas.

Berpandukan kepada sikap demikian, ini bermakna pengundi Cina akan berpihak kepada PKR.Seorang pengamat dan petugas PKR meramalkan PKR akan menang dengan majoriti besar melebhi 3,000 undi.Sementara itu maklumat bilik Gerakan UBN juga mengakui kedatangan penjolak Abdullah Badawi sampai jatuh, Mahathir Mohamad tidak banyak memberi sumbangan kepada calon UBN. "Tidak sampai 3 % pengundi swing apabila mendengar syarahan Mahathir," katanya.MSO

SUASANA DI PEKAN BUKIT SELAMBAU







Ketika ini pans terik di BUKIT SELAMBAU.Mungkin bumi BUKIT SELAMBAU akan di basahi hujan sebentar lagi.Semoga hujan itu hujan rahmat kepada pencinta kebenaran dan keadilan.




Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails