Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

5.2.09

Live@ABO - update 5.30pm !! Nizar masih kekal sebagai MB ! ~ malaysiakini




via al-banjari online 2009 by albanjari on 2/5/09


Sidang Media baru sahaja habis. Resolusi yang utama ialah Nizar masih lagi MB Perak yang sah ! Kedudukan kerusi seri BN28 dan PR28, Kerajaan PR akan tetap melaksanakan mengikut peruntukan Perlembagaan untuk mengadakan Pilihanraya Umum Negeri Perak !

Bangunan SUK yang dikepong oleh FRU sekarang, dianggap sebagai satu 'rampasan kuasa' oleh BN ketika MB Perak masih sah memegang teraju Negeri. Takbir !!

Kronologi Ringkas :

DS Nizar : Beliau diperintah mengadap Sultan tengahari tadi dan dimaklumkan oleh Sultan untuk meletak jawatan. Nizar bagaimanapun meminta Sultan untuk memahami peruntukan perlembagaan supaya membubarkan dewan kerana kerusi Dewan undang negeri sekarang ialah BN 28, PR 28 dan bebas 3. Tiada pihak yang mempunyai majoriti.


  1. majoriti yang diperkatakan oleh Umno tidak tepat kerana 3 ADUN yang terlibat sedang menghadapi proses mahkamah. Sekiranya mahkamah melucutkan jawatan mereka, maka DUN Perak akan 'tergantung'. Maka dengan itu, beliau memohon supaya DUN Perak dibubarkan.

  2. selepas menimbangkan semua peruntukan perlembagaan, maka dS Nizar memaklumkan bahawa beliau tidak akan meletak jawatan, sehinggalah proses perundangan diselesaaikan.

  3. DS nizar juga memohon supaya hak rakyat dikembalikan.

perakexpress [link]


Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails