Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

22.1.10

Alahai DiGi vs Maxis...

vs

Salam samuanyaa...

Dengan berat hati ingin saya maklumkan pada semua rakan serta taulan sedara sedari bahawa nombor talian hayat saya, yang sedia ada sebelum ini, 014-241xxxx sudah tidak digunakan lagi malah sudah pun di TAMATkan RIWAYATnya oleh syarikat pengendali rangkaian telekomunikasi, DiGi Telecommunications (M) Sdn. Bhd (DiGi) atas sebab-sebab nombor ini telah mengalami 'komplikasi' yang amat kritikal... (macam tekena penyakit berbahaya laa pulakk..hehehe)


'Komplikasi' yang kritikal sangat tu adalah kerna dengan tiba-tiba pada minggu awal tahun baru, sistem 'server' yang telah dikemaskini, membekukan akaun nombor 014 ini yang mengikut sejarah awalnya adalah dari syarikat telekomunikasi terkenal, Maxis Telecommunication (M) Sdn. Bhd (Maxis/Hotlink). Atas sebab-sebab ingin menukar ke operator perkhidmatan yang lain, saya telah meng'switch'kan (mengekalkan nombor sedia ada tapi operator lain) nombor 014 ini kepada DiGi.


Alasan pembekuan tersebut kerana akaun tersebut dengan tiba-tiba dan tanpa semena-mena telah dikembalikan kepada Maxis semula dan adalah menjadi kesalahan pada mana-mana syarikat pengendali mendaftarkan 1 akaun nombor telefon bimbit a.k.a mudah-alih dengan 2 operator berlainan. Oleh yang demikian, Digi mahupun Maxis tidak dapat meneruskan operasi keatas nombor 'kontroversi' ini dan DiGi telah mengambil langkah selamat, menamatkan sahaja perkhidmatan keatas nombor 014 saya itu.


Malah yang meng'ok'kan balik keadaan yang rumit ini, DiGi telah menggantikan saya dengan nombor yang baru untuk digunakan dan baki / balance kredit dalam akaun 014 dipindahkan ke nombor 016 yang baru itu. Terima Kasih DiGi...


Kepada rakan-rakan dan taulan yang hampir seminggu dua ni GAGAL untuk menghubungi saya, maka kekusutan telahpun terungkai kenapa saya tidak dapat dihubungi malah SMS juga saya tidak dapat terima, cuma panggilan atau SMS dari talian DiGi saja yang OK...selain dari DiGi akan 'pending' dan " nombor yang anda dail, tiada dalam perkhidmatan ".. akan tetapi hanya saya yang dapat buat panggilan maupun SMS kepada mana-mana rakan di rangkaian tak kira 010,012,013,014,016,017,018 dan 019.


Oleh yang demikian, kepada kengkawan maupun taulan yang mahu meng'up-det' nombor baru saya, bolehlah kiranya email pada saya di hijatpanjang@gmail.com serta SMS susulan pula akan di war-warkan pada teman-teman, taulan yang hanya ada dalam simpanan 'Phone Book' telefon bimbit @ henpon saya. Sekian, harap maklum semua...

Syukran Jazilan...

Haittt... AriGato Gozaimass...


--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails