Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

17.6.09

E-Kod Untuk Emulsifier Lemak Babi... ~ malaysiakini

Salam semuanya... Perhatian !!! & Penting !!!

Pesan la kat isteri, suami & anak, baby sitters & sedara mara... Jangan main taram
je beli jajan. contoh apollo, etc. print code ni simpan dlm wallet
atau henset. refer bila nak beli. semoga Allah menghancurkan kaum2 yg zalim
& musyrikin yg cuba menghancurkan Islam. wallahu a'lam


MULSIFIER
S
E-CODES
FOR PIG
FAT


1 E 100 16 E 280 31 E 434 46 E 4
8
2

2 E 110 17 E 300 32 E 435 47 E 4
8
3

3 E 120 18 E 301 33 E 436 48 E 4
9
1

4 E 140 19 E 325 34 E 440 49 E 4
9
2

5 E 141 20 E 326 35 E 441 50 E 4
9
3

6 E 153 21 E 327 36 E 470 51 E 4
9
4


7 E 160 22 E 334 37 E 471 52 E 4
9
5


8 E 161 23 E 335 38 E 472 53 E 5
4
2

9 E 210 24 E 336 39 E 473 54 E 5
7
0


10 E 213 25 E 337 40 E 474 55 E 5
7
2


11 E 214 26 E 422 41 E 475 56 E 6
3
1

12 E 216 27 E 430 42 E 476 57 E 6
3
5


13 E 234 28 E 431 43 E 477 58 E 9
0
4


14 E 252 29 E 432 44 E 478 59 E 9
2
0

15 E 270 30 E 433 45 E 481


Yg jelas nye...pringles pun ader gak lemak menatang ni...kl xcaya tgk ader
E471 kt ingredients nya tu...mmg patut lah Allah turunkan bala virus
influenza tu...

X heran lah kalau skrg ni ramai sgt samseng, yg muda, yg
tua..laki..pompuan...sama jer....solat yg wajib main tinggal jer..doa pun
byk yg tak termakbul ekoran makanan2 seperti ni yg jadi darah
daging...nauzubillah..

camner nak lahirkan lebih ramai islam yg betul2 'muslim'... dari kecik dah
disuapkan dgn makanan2 mengarut ni...

yg heran nya caner leh ader tanda HALAL bg makanan2 tersebut?
Bijaknya org2 kafir memperdayakan org2 islam hanya dgn
makanan....Kebijaksanaan mereka xkan kekal lama...

Tp...ingatlah suatu masa yg telah ditetapkan oleh Allah swt, org2 mukmin
akan bangkit jua...

Jika kita sedar dan prihatin..forward lah untuk rakan2 seislam...semoga
kita lebih berhati2 ngan tipu daya & helah musuh2 Allah swt...



- sumber maklumat dari email... Nauzubillah...gambar adalah imej sebenar coklat CRISPY kesukaan ramai yang memang dimasukkan dalam kandungannya EMULSIFIER (E476) @ PEMBAUR (E476)... isk,isk,isk... Aku tak dan (sempat) makan lagi...ni pun anak menakan bagi..terus ambek dan tengok senarai kandungannya...tak jadi makan, terus ditong sampahkann... Tak percaya kalu hangpa tengok la sendiri...Sunggooohhhh...!!!



--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

5 ulasan:

Awanama berkata...

From Wikipedia, the free encyclopedia
(Redirected from E476)
Jump to: navigation, search

Polyglycerol Polyricinoleate (PGPR), E476, is an emulsifier made from castor beans which reduces the viscosity of chocolate and similar coatings and compounds. It works by decreasing the friction between the particles of cacao, sugar, milk, etc. present so that they can flow more easily when melted. It is used at low levels (fractions of percents.)

[edit] Use in chocolate candy bars

It is primarily used to reduce the fat content of chocolate. Since 2006, commercial-grade candy bars, such as those made by Hersheys and Nestle, made an industry-wide switch to include PGPR as an ingredient - a possible indicator of a cost saving measure by the commercial chocolate industry. Makers of PGPR (see source link below) such as Danisco and Palsgaard indicate that PGPR can be used to replace the more expensive cocoa butter as an ingredient in chocolate. Palsgaard's website asserts, "Cocoa butter is an expensive raw material for chocolate manufacturers. By using PALSGAARD 4150 the chocolate recipe has lower costs in terms of less cocoa butter but also gives the benefit of having less fat."[1]

PGPR is a yellowish, viscous liquid composed of polyglycerol esters of polycondensed fatty acids from castor oil. It may also be polyglycerol esters of dimerized fatty acids of soya bean oil.

PGPR is strongly lipophilic, soluble in fats and oils and insoluble in water and ethyl alcohol. In chocolates it is used as a viscosity reducing agent.[2] It is virtually always paired with lecithin or another plastic viscosity-reducing agent.

It can also be used as an emulsifier in spreads and in salad dressings or as a crystal inhibitor and anti-clouding agent in fractionated vegetable oils.

The Vegan Society claims that PGPR may be animal-derived, but no evidence has been presented that any commercially available PGPR products are made using animal-derived substances.

joyah_laser berkata...

joyah menyampah jugak kalau orang duk kalut2 melompat bila dapat email. Internet ni ada banyak maklumat. Yang penting kena usaha lah nak cari dan confirmkan betul atau tidak sesuatu berita, Jangan main hentam ajer..cuba hang masuk kat website www.halal.gov.my...ini contoh:

"Bahan E476 yang digunakan untuk penghasilan coklat Cadbury adalah halal dan selamat kerana bersumberkan tumbuhan.E476 adalah bahan penstabil (emulsifier) yang bersumberkan dari haiwan dan tumbuhan.Maka memang ada keraguan untuk status halal produk yang mengandungi E476.Sebagai pengguna islam yang bijak perlu pastikan produk yang dimakan telah mendapat pengesahan halal.Tidak semestinya bahan ramuan yang bermula dengan huruf E tidak boleh dimakan kerana bahan tersebut ada yang bersumberkan tumbuh-tumbuhan.Ianya halal dan selamat. Tetapi bagi bahan ramuan yang dikodkan E bersumberkan haiwan perlu mendapatkan pengesahan halal. Sebarang pertanyaan boleh dihantar kepada JAKIM secara online atau telefon pada nombor 03-83150200. Terima kasih. "

http://e-halal.hdcglobal.com/aduan_siar_c.php?id=6740&a=U

joyah_laser berkata...

Baca betul2 tu..kalau kod yg mula dengan E bukan semuanya babi..

Hijat Panjang... berkata...

tima kaseh joyah laser atas komen nasihat yang berguna...nampaknya ramai yang perihatin terhadap benda2 macam ni... terima kaseh semuaa...kamsia kamsia...uma nandre..

acTive Email berkata...

pssssttt...joyah,

hang tak perasan ka tulih besaq ataih nuuu...??? hentam ajerlah labuu...pasaitu le dia hentam...hehehehe...

Related Posts with Thumbnails