Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

19.11.08

Sah, Tuntutan RM8,000 Angkasawan Ada Bukti…!!!


BANDAR JENGKA: Baru-baru ini gempar dengan kisah Syeikh Muszaffar menuntut sehingga RM8,000 dalam satu sessi ceramahnya. Kerajaan berjanji untuk menyiasat perkara tersebut kerana beliau masih dalam kontrak dan seharusnya tidak menuntutnya jumlah sedemikian.

Semalam saya menerima satu mesej dari seorang staf UiTM Jengka yang memaklumkan, pihak UiTM Jengka telah membayar sebanyak RM7,000 kepada Dr Syeikh Muszaffar Shukor, Angkasawan Negara ketika memberikan ceramahnya baru baru ini.

Menurut pemberi maklumat tersebut, angkasawan negara itu pada asalnya menuntut bayaran sebanyak RM8,000 sebelum beliau memberi persetujuan untuk menyampaikan ceramahnya.

Selepas rundingan dibuat bayaran itu telahpun dikurangkan kepada RM 7,000. Sekiranya maklumat yang saya terima ini benar, maka sewajarnyalah pihak UiTM melaporkan kepada kepada Kementerian Sains, Teknologi dan Inovasi (Mosti) bagi membantu siasatan.

MOSTI dalam kenyataan terbarunya meminta orang awam yang membuat dakwaan angkasawan itu mengenakan caj sehingga mencecah RM 8000 perlulah mengemukakan bukti dalam tempoh dua minggu untuk diteliti.

Jika laporan ini ada kebenarannya, maka diminta pihak terbabit menghubungi MOSTI dan tidak menyembunyikan bukti mengenai hal ini. Kita khuatir, ada pihak yang akan menghapuskan bukti-bukti tersebut, tambahan pula Uitm di pimpin oleh proksi UMNO Ibrahim Abu Shah.

Maka itu kita yakin semua ini berlaku dan bukan sekadar omongan kosong semata-mata.
Rupanya memang benar kata orang “Angkasawan Negara” kini sudah menjadi dengan “Sawan”"Angka”. Beliau cukup takut rahsianya bocor dan telah datang sendiri membuat laporan di MOSTI kononnya beliau tidak mendesak, tetapi ia diberikan oleh pihak terbabit.

Lucu bunyinya, semoga ini menjadi pengajaran kepada kerajaan bahawa tiada faedahnya menghantar angkasawan yang akhirnya menyusahkan rakyat.

Lebih baik wang jutaan ringgit itu dilaburkan untuk pembangunan rakyat daripada dihabiskan untuk seorang individu yang kini sawan pula dengan angka.



Sedikit Komen

Apa nak dihairankan sangat dengan budak pelancong angkasa ni.Angkasawan pertama Negara Ayah Pin pun kita tak hairan, ini kan pula setakat pergi melancong tumpang ehsan kapal negara orang, bukan angkasawan betul pun..apa yang hebatnya..Cuma kerajaan kita saja yang bodoh perabih juta-juta duit rakyat. Rakyatpun satu hal, dah tahu budak sekor ni pakai duit kita pergi melancong, buat apa nak bayar duit lagi setakat panggil untuk bagi ceramah pada budak-budak sekolah.

Ayah pin lagi hebat dari budak muszaffar ni, kenapa tak panggil dia saja bagi ceramah tentang angkasawan ni,dia lagi lama jadi angkasawan,cuma kerajaan aje yang tak iktirafnya.Confirm dia tak akan minta duit kalau setakat panggil bagi ceramah.Dia bukan setakat angkasawan pertama negara, pergi angkasa pun tak pakai roket.tak pakai duit kerjaan dan sampai hari ini pun kita tak tahu dari tempat mana dia naik dan mendarat kembali…tahu-tahu dia dah jadi Tuhan kerajaan di langit…


-dari blog Pink Turtle

Tiada ulasan:

Related Posts with Thumbnails