Selamatkan MaLaYsiA Dan Semuanyaa...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Lakaran Zunar semasa didalam Lokap Polis...

Dr. Danial : Isu Non Muslim Masuk Masjid

Dr. Asri : Isu Non Muslim Masuk Masjid

13.3.09

Fakta Sebenar Belotnya 2 Orang ADUN Pakatan Rakyat... ~ malaysiakini


Faktor Sebenar Pembelotan Jamaludin dan Osman Jailu di Perak

Saya berkesempatan makan tengahari dengan seorang kawan baik kepada Jamaluddin dan Osman Jailu, dua bekas ADUN PKR yang melompat ke UMNO di Perak. Saya telah cuba mengorek cerita mengapa mereka ini telah sanggup membelot parti mereka sendiri dan amanah rakyat.

Dari cerita beliau, saya dapat membuat beberapa analisa:

a. Sikap tidak puas hati Jamaluddin ini bermula sejak dari masa penubuhan kerajaan negeri lagi. Kita jangan lupa bahawa majlis angkat sumpah di Istana Kuala Kangsar pernah ditangguh. Pengangguhan adalah kerana Jamaluddin telah memberitahu Raja Nazrin bahawa beliaulah sebenarnya calon MB yang layak dan bukannya Nizar

b. Sikap tidak puas hati ini terbawa-bawa sepanjang pemerintahan Kerajaan PR di Perak.

c. Oleh kerana "background" Osman dan Jamaluddin hanyalah tokeh bundle dan tokeh kantin, setiap kali mesyuarat exco mereka sering gagal untuk mempertahankan idea mereka.

d. Berbanding dengan pimpinan PAS yang mempunyai latar belakang professional dan DAP yang rata-ratanya peguam, maka Osman dan Jamaluddin sering mendapati idea-idea mereka tidak bernas dan cetek.

e. Untuk membalas dendam, Osman dan Jamaluddin telah menyebarkan fitnah kononnya Nizar lebih tunduk kepada DAP berbanding dengan mereka. Hakikatnya, tiada siapa yang mahu mendengar idea dari orang-orang yang cetek seperti Osman dan Jamaluddin.

f. Dan, dari Osman dan Jamaluddin lah cerita fitnah berkaitan tanah dan tunduk kepada DAP didengari ramai.

Oleh kerana populariti Nizar di Perak semakin lama semakin besar, mereka melihat harapan Jamaluddin untuk menjadi MB menjadi semakin malap. Malahan, fitnah yang mereka taja juga tidak mampu menggugat popularity YB Nizar di Perak.

Akhir sekali, mereka mengambil keputusan untuk menerima pelawaan/pembelian dari UMNO yang menjamin laba kewangan yang sangat besar.

Kalau kita perhatikan, portfolio yang mereka pegang juga amat malap dan tidak berfungsi sama sekali. Mereka adalah seperti kayu mati yang terapung di atas Sungai Perak.

Ertinya, semua krisis di Perak berpunca dari sikap Jamaluddin yang tidak puas hati kerana tidak dilantik sebagai MB Perak. Itu sahaja. Cerita-cerita lain adalah fitnah semata-mata.

Semua cerita fitnah berkaitan tanah dan tunduk kepada DAP juga datang dari dua ekor beruk ini kerana kegagalan mereka untuk mengutarakan idea mereka angkara kebodohan dan kerendahan tahap berfikir dua ekor beruk ini.

dari Tulang Besi & Perisik Rakyat.


--
Ahakksss......

http://bloghijat.blogspot.com/

8 ulasan:

Hijat Panjang... berkata...

nah..fakta sebenar punca segalanyaa...gambar keduanya katak tersebut sengaja diGELAPkan kerana masa depan mereka dalam politik juga akan kelam selamanyaa...

Tanpa Nama berkata...

salam hijat,
jangan ,marah!!!...nanti kena jual!!!
Percayalah...! apa yang berlaku mepercepatkan lagi proses mematangkan rakyat...kuasa rakyat menghukum mereka ini...kita kehilangan satu negeri....namun taruhan yang lebih besar adalah...........

PARPUKARI berkata...

KEPALA BAPAK KAMU NI FAKTA SEBENAR...APA PUNYA BODOH PUNYA MELAYU JENIS KAMU NI YOB OI....

KAMU TAU TAK, SI NGEH DAN NGA TU GUNA NIZAR CILAKA TU MACAM SUNDAL MEREKA JE...

TAK TAU CERITA NAK BISING, APA PUNYA BANGANG LE MIKE NI...

Tanpa Nama berkata...

hei..cakap tu cermat sikit..kepala bapak apanya..??? dah nama pun parpu kari..adek beradek mamu MB Haram Perak la tu..tak sedaq kediri...pasai hang n geng ameno bodo masih dok caya dakyah bangang di Perak...apa yang hangpa Umno dah buat selama 51 tahun perintah Perak..??? tanah melayu sendiri tergadai tu sapa punya kerja..???

Unknown berkata...

alahai Parpu Kari..aku baca nick pun dah terbayang muka MAMAK...hahahahaha..geng BPN ni..blogger pembela negara konon..khaiiikk thuuihhh...!!! balik kampung pi tanam jagung laa...

Tanpa Nama berkata...

harharharharhar....Parpu Kari hang poooodahhhh...cit, kasi malu orang Perak saja..bodo piang...tak tau cerita betoi mau hantam tembok saja..cittt...itu umno jajah perak selama ni apa lu dapat..tanah 2 ekar, 4 kilo tiap2 bulan..??? hampehh..cakap serupa bikin la siket...citt...tarak apa hijat, kita backing sama lu..ini BPN punya worang memang bnyak korang ajaq...cittt

Tanpa Nama berkata...

Parpu kari??,
Nama pun dah macam *****!!!

Tau serbu saja,tak ada adap langsung..kalau nak membantah pun bagi la fakta!!
Kita cakap apa yang berlaku ...ada fakta,boleh semak balik!!
Kalau dah orang karat tu tak boleh nak kata apa...kalau boss kata ada biawak boleh "terbang" pun boleh percaya...mana tau mungkin ada?

Tak ada mungkinnya..kalau "biawak"tu merangkak jugalah jawabnya!!!

Boleh faham kot!!..atau mau guna bahasa inggris...sebab orang umno suka bahasa inggris...baru boleh pandai!!

Tanpa Nama berkata...

apa punya turr!!!parpu kari ni memang ya'pur salam!!!confirm ni mesti geng bpn(bapak perosak negara)sama jenis dgn m.b haram perak!!

Related Posts with Thumbnails